Biuletyn Informacji Publicznej
URZĘDU MIASTA I GMINY W RADZYNIU CHEŁMIŃSKIM

Wyszukiwarka

Odnośniki

Przejdź do: www.radzynchelminski.pl

Treść strony

Postanowienie

               Radzyń Chełmiński, dnia 01.06.2015r

BPK.6220.1.2015.AK

POSTANOWIENIE

Na podstawie art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego(Dz. U. 2013 r., poz. 267 ze zm.), art. 64 ust. 1 pkt 1, a także ust. 3 i 4 oraz art. 66 i art. 68 ustawy z dnia3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko(Dz. U. z 2013, poz. 1235 ze zm.), a także § 3 ust. 1 pkt 6 lit. a) oraz b) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213, poz. 1397 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku złożonego przez Pana Arkadiusza Śliwkę  reprezentującego firmę Prokon New Energy Poland Sp z o.o.ul. Budowlanych 64 D,80-298 Gdańsk

po otrzymaniu opinii :

1.Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy wyrażonej w postanowieniu z dnia z dnia 31 marca 2015 r., znak: WOO.4240.145.2015.JM oraz postanowieniem   27maja 2015roku, znak: WOO.4240.312.2015.JM

2. Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Grudziądzu wyrażonej w opinii z dnia 27 marca 2015 roku , znak N.NZ-423/4/15 oraz pismem z dnia 18 maja 2015r znak: N.NZ-423a-4/15

postanawiam

 nałożyć na Inwestora obowiązek przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na „ Budowie  farmy wiatrowej „WP Dębieniec” o łącznej mocy do 14,0 MW w obrębie geodezyjnym Dębieniec  na terenie gminy Radzyń Chełmiński, powiat grudziądzki, województwo kujawsko-pomorskie wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą” Przedsięwzięcie zlokalizowane będzie na działkach nr  8/66 oraz nr 45/47 – obręb geodezyjny Dębieniec. Strefa oddziaływania  obejmuje obręby geodezyjne Dębieniec  i Zielnowo  w gminie Radzyń  Chełmiński oraz obręb  geodezyjny Wiktorowo w gminie Gruta.


Ustalam zakres raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, zgodnie
z art. 66 ustawy z dnia 3 października 2008 r.o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko( Dz. U. z 2013, poz. 1235 ze zm).

              Zakres raportu powinien obejmować:

  1. opis analizowanych wariantów, w tym analizę wariantu lokalizacyjnego zwiększającego odległość zamierzenia od najbliższej zabudowy mieszkaniowej;
  2. parametry planowanych elektrowni wiatrowych z podaniem minimalnej wysokości na jakiej zostaną zamontowane gondole;
  3. analizę akustyczną przeprowadzoną w rejonie pobliskiej zabudowy chronionej akustycznie, dla pory dnia i nocy z uwzględnieniem wszystkich źródeł hałasu, z podaniem danych wejściowych i obliczeń w formie tabelarycznej i graficznej oraz rozwiązań chroniących środowisko wraz z informacją, czy w skład przedmiotowego zamierzenia będą wchodzić wyłącznie fabrycznie nowe turbiny. Analiza akustyczna, z uwagi na ograniczenia normy ISO 9613-2, powinna zostać wykonana przy współczynniku gruntu G=0;
  4. opis aktualnego stanu klimatu akustycznego;
  5. skumulowane oddziaływania inwestycji na klimat akustyczny z uwzględnieniem istniejących, projektowanych i planowanych przedsięwzięć w sąsiedztwie przedmiotowego obszaru;
  6. informację od właściwego miejscowo organu odnośnie najbliżej zlokalizowanych turbin wiatrowych, zarówno istniejących, jak i projektowanych;
  7. przedstawienie zagospodarowania terenów sąsiednich oraz odległości od najbliższej zabudowy mieszkaniowej, z zaznaczeniem na mapie;
  8. opinię właściwego miejscowo organu w sprawie identyfikacji obszarów chronionych
    przed hałasem. Na podstawie art. 115 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013, poz. 1232 ze zm.), ze względu na brak miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, należy dokonać oceny, czy tereny położone w strefie oddziaływania należą do rodzajów terenów, o których mowa w art. 113 ust. 2 pkt 1
    tej ustawy;
  9. charakterystykę możliwych konfliktów społecznych oraz przedstawienie wpływu zamierzenia na komfort życia oraz zdrowie lokalnych społeczności;
  10. szczegółowy opis sposobów magazynowania poszczególnych rodzajów odpadów,
    w szczególności odpadów niebezpiecznych oraz podanie szacowanych ich ilości
    i rodzajów (wg katalogu) oraz przedstawienie dalszego postępowania z nimi,
    z uwzględnieniem ich transportu, odzysku lub unieszkodliwiania, na etapie realizacji
    i eksploatacji inwestycji;
  11.  opis środowiska przyrodniczego terenu zamierzenia i obszarów w jego sąsiedztwie;
  12. charakterystykę i rozmieszczenie (załącznik graficzny - mapa) siedlisk przyrodniczych wykorzystywanych przez ptaki (miejsca lęgowe, żerowiska, noclegowiska, zimowiska itp.), występujących na terenie przedsięwzięcia oraz w jego sąsiedztwie;
  13. określenie możliwego oddziaływania na cele ochrony, krajobraz i przyrodę Obszaru Chronionego Krajobrazu Strefy Krawędziowej Doliny Wisły oraz analizę zgodności
    z zakazami określonymi w uchwale Nr VI/106/11 Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 21 marca 2011 r. w sprawie obszarów chronionego krajobrazu (Dz. Urz. Woj. Kuj.-Pom. Nr 99, poz. 793) obowiązującymi na przedmiotowym terenie;
  14. dane pochodzące z rocznego przedrealizacyjnego monitoringu ornitologicznego. Raport
    z monitoringu powinien zawierać ilościową charakterystykę wykorzystywania przedmiotowego obszaru przez ptaki, w poszczególnych sezonach fenologicznych
    oraz prognozę oddziaływania elektrowni wiatrowych na populacje ptaków,
    w tym szczególnie oszacowanie prawdopodobieństwa wystąpienia i rozmiarów ewentualnych kolizji ptaków z turbinami oraz przewidywany spadek zagęszczeń dowolnego gatunku, w wyniku odstraszającego działania zamierzenia. Podstawowe parametry oceniane w trakcie badań obejmować powinny:
    1. skład gatunkowy i liczebności awifauny w cyklu rocznym;
    2. liczebność gatunków kluczowych;
    3. zagęszczenie, tj. liczebność na jednostkę powierzchni (km transektu lub km2) wszystkich gatunków ptaków w głównych okresach roku;
    4. oszacowanie śmiertelności ptaków, w wyniku kolizji z turbinami wiatrowymi funkcjonującymi w promieniu 500 m od planowanej inwestycji;
    5. ocenę skuteczności zastosowania metod minimalizacji zagrożenia kolizjami ptaków
      z ww. istniejącymi elektrowniami;
    6. natężenie i sposób wykorzystywania przestrzeni powietrznej w rejonie planowanej elektrowni wiatrowej przez ptaki, w szczególności:
      • drapieżniki i inne gatunki o dużych rozmiarach ciała,
      • migranty dalekodystansowe,
      • ptaki tworzące lokalne koncentracje żerowiskowe i noclegowiskowe;
  15. informacje dotyczące wykorzystywania przedmiotowego terenu przez nietoperze. Raport
    z rocznego monitoringu chiropterologicznego powinien zawierać prognozę oddziaływania elektrowni na nietoperze opartą o dane pochodzące z inwentaryzacji terenowej, obejmującej cały sezon aktywności nietoperzy:
    1. skład gatunkowy i liczebność nietoperzy występujących na analizowanym obszarze
      oraz w jego sąsiedztwie (nasłuchami należy objąć zarówno obszar planowanej inwestycji jak i fragmenty wybranych siedlisk) w strefie do ok. 1 km od granic
      tego obszaru, które w ocenie chiropterologa mogą mieć szczególne znaczenie
      dla nietoperzy, w tym wpływać na ich aktywność na obszarze inwestycji
      (np. potencjalne żerowiska czy skupiska schronień);
    2. indeksy aktywności nietoperzy dla wyznaczonych punktów i funkcjonalnych odcinków transektów oraz ich analizę;
    3. ocenę potencjalnego wpływu na nietoperze etapów budowy, funkcjonowania
      i likwidacji inwestycji;
  16. opis szaty roślinnej terenu inwestycji, biorąc pod uwagę obszar zajęty przez stopy elektrowni, drogi dojazdowe, place manewrowe itd.;
  17. analizę skumulowanych oddziaływań ww. inwestycji z istniejącymi, projektowanymi
    i planowanymi przedsięwzięciami w sąsiedztwie przedmiotowego obszaru, biorąc
    pod uwagę również napowietrzne linie elektroenergetyczne. Zakres przestrzenny lokalizacji, których oddziaływania należy uwzględniać w ocenie wpływów skumulowanych powinien być dostosowany do ekologii lokalnie występujących gatunków zwierząt, np. w przypadku dużych ptaków lęgowych oraz koncentracji żerowiskowych ptaków wędrownych (gęsi, żurawie), w ocenach skumulowanych, należy uwzględnić wszystkie inne elektrownie występujące w promieniu odpowiednio 5 km oraz 20 km;
  18. planowane działania minimalizujące i kompensujące negatywne oddziaływanie elektrowni wiatrowych na środowisko, w tym na ptaki, nietoperze, płazy, gady oraz inne zwierzęta lądowe i siedliska przyrodnicze wraz z uzasadnieniem ich zastosowania lub braku potrzeby ich wprowadzania;
  19.  dokładny harmonogram prac (tj. terminy realizacji poszczególnych elementów inwestycji oraz prowadzenia badań faunistycznych i botanicznych).

UZASADNIENIE

W dniu  19.12.2014r. do tutejszego urzędu wpłynął wniosek inwestora PROKON NEW ENERGY POLAND Sp. zo.o. ul. Budowlanych 64D, 80-298 Gdańsk reprezentowanego przez pełnomocnika: Pana Arkadiusza Śliwkę  sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na „ Budowie  farmy wiatrowej „WP Dębieniec” o łącznej mocy do 14,0 MW w obrębie geodezyjnym Dębieniec  na terenie gminy Radzyń Chełmiński, powiat grudziądzki, województwo kujawsko-pomorskie wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą” Organ prowadzący postępowanie  w dniu  16.03.2015 roku zwrócił się do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy, oraz Państwowego powiatowego Inspektora Sanitarnego w Grudziądzu  z prośbą o wyrażenie opinii w sprawie obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania  na środowisko dla ww. zamierzenia inwestycyjnego.

            Dla planowanego przedsięwzięcia Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy wydał postanowienie z dnia 31 marca 2015 r., znak: WOO.4240.145.2015.JM, stwierdzające konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. Ze względu na uzupełnienie karty informacyjnej przedsięwzięcia przez Inwestora, tut. Organ pismem z dnia 13 maja 2015 r. zwrócił się z do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie podtrzymania ww. postanowienia. Postanowieniem z dnia 27 maja 2015 r. znak: WOO.4240.312.2015.JM organ ponownie stwierdził  konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. Również Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Grudziądzu swoja opinią  z dnia 27 marca 2015r znak: N.NZ-423-4/15 oraz pismem z dnia 18 maja 2015r znak: N.NZ-423a-4/15 wyraził opinię, ze dla powyższego przedsięwzięcia istnieje konieczność przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko.

           Po zapoznaniu się z załączonymi do wniosku dokumentami, w tym kartą informacyjną stwierdzono, że planowana inwestycja jest przedsięwzięciem wymienionym w § 3 ust. 1 pkt 6 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r., który brzmi: „instalacje wykorzystujące do wytwarzania energii elektrycznej energię wiatru inne niż wymienione w § 2 ust. 1 pkt 5
lokalizowane na obszarach objętych formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1–5, 8 i 9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2013 r., poz. 627),
z wyłączeniem instalacji przeznaczonych wyłącznie do zasilania znaków drogowych i kolejowych, urządzeń sterujących lub monitorujących ruch drogowy lub kolejowy, znaków nawigacyjnych, urządzeń oświetleniowych, billboardów i tablic reklamowych” oraz w § 3 ust. 1 pkt 6 lit. b), który brzmi: „instalacje wykorzystujące do wytwarzania energii elektrycznej energię wiatru inne
niż wymienione w § 2 ust. 1 pkt 5 o całkowitej wysokości nie niższej niż 30 m”.

            Przedmiotowe zamierzenie będzie częściowo (elektrownia WEA4 na dz. nr 45/47) realizowane w granicach Obszaru Chronionego Krajobrazu Strefy Krawędziowej Doliny Wisły. Zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 2 ww. uchwały nr VI/106/11 Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 21 marca 2011 r. w sprawie obszarów chronionego krajobrazu na ww. obszarze chronionego krajobrazu zabrania się realizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać
na środowisko w rozumieniu ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Jednocześnie zgodnie z art. 24 ust. 3 cyt. ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody zakaz ten nie dotyczy realizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dla których przeprowadzona ocena oddziaływania na środowisko wykazała brak znacząco negatywnego wpływu na ochronę przyrody obszaru chronionego krajobrazu.

           Pozostałe 3 siłownie znajdują się poza obszarami objętymi ochroną na podstawie
ww. ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody.

           Zamierzenie realizowane będzie na terenie nie objętym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.

           W ramach przedsięwzięcia projektuje się budowę 4 turbin wiatrowych o łącznej mocy
do 14 MW (moc każdej elektrowni będzie wynosiła do 3,5 MW), wysokości wieży od 92 do 145 m, średnicy rotora do 130 m (wysokość całkowita do 210 m) wraz z infrastrukturą niezbędną
do prawidłowego funkcjonowania inwestycji.

               Organ uważa że, należy przedstawić wariant lokalizacyjny zwiększający położenie zamierzenia od najbliższej zabudowy mieszkaniowej, ponieważ proponowana odległość,
ze względu na bezpieczeństwo i zdrowie ludzi, nie jest właściwa. Należy przedłożyć analizę akustyczną przeprowadzoną w rejonie pobliskiej zabudowy chronionej akustycznie, dla pory dnia i nocy, z uwzględnieniem wszystkich źródeł hałasu, z podaniem danych wejściowych i obliczeń w formie tabelarycznej i graficznej oraz rozwiązań chroniących środowisko. Analiza akustyczna, z uwagi na ograniczenia normyISO 9613-2, powinna zostać wykonana przy współczynniku gruntu G=0. Eksperci z dziedziny ochrony środowiska przed hałasem, w licznych opracowaniach, wskazują na konieczność przyjmowania dla elektrowni wiatrowych współczynnika gruntu
G na poziomie „0”.

                W wyniku przeprowadzonej analizy karty informacyjnej przedsięwzięcia, map uwzględniających lokalizację siłowni wiatrowych oraz dostępnych informacji o przedmiotowym terenie stwierdza się, że planowana inwestycja na etapie budowy, a następnie eksploatacji, z uwagi na jej lokalizację może negatywnie oddziaływać na środowisko przyrodnicze. Występują tu bowiem siedliska gatunków chronionych, a także ich szlaki migracji (w tym lokalne), w szczególności ptaków oraz nietoperzy. W związku z powyższym, lokalizacja inwestycji w odniesieniu
do potencjalnych siedlisk oraz korytarzy migracji ptaków i nietoperzy, wskazuje na możliwość zwiększonej śmiertelności tych zwierząt.

            W strefie 2 km od działek objętych inwestycją znajdują się m.in. cieki i zbiorniki wodne, tereny leśne i zadrzewienia, będące potencjalnym siedliskiem oraz korytarzem migracji ptaków. Jednocześnie w odległości około 5 km znajdują się planowane oraz istniejące elektrownie wiatrowe, co może wpływać na oddziaływanie skumulowane.

            Kierując się zatem zasadą przezorności, stwierdza się, że wymagane jest sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko zawierającego roczny przedrealizacyjny monitoring ornitologiczny i chiropterologiczny.

Należy zauważyć, że w celu przeprowadzenia w sposób prawidłowy oceny oddziaływania na środowisko, a w tym kompleksowego raportu, który będzie obejmował m.in.: opis przewidywanych skutków dla środowiska, określenie przewidywanego oddziaływania na środowisko analizowanych wariantów, opis przewidywanych działań mających na celu zapobieganie, ograniczanie lub kompensację przyrodniczą negatywnych oddziaływana środowisko, niezbędnym jest dokonanie swoistej inwentaryzacji stanu środowiska przyrodniczego, ponieważ trudno jest chronić jakieś dobro nie wiedząc, jaka jest jego wielkość, struktura, rodzaj, komponenty, itp.

Zgodnie z art. 66 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy z dnia 3 października 2008 r., obowiązkiem Inwestora jest przedstawienie opisu elementów przyrodniczych objętych zakresem przewidywanego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na środowisko, w tym elementów objętych ochroną
na podstawie cyt. ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody. Przedrealizacyjny monitoring ornitologiczny i chiropterologiczny zawiera szczegółowy obraz wykorzystywania danego terenu przez ptaki i nietoperze. Informacje zdobyte na podstawie przeprowadzonej inwentaryzacji będą niezbędne do określenia wpływu zamierzenia na środowisko.

Cennymi publikacjami przy wykonywaniu przedrealizacyjnych monitoringów
i raportu oddziaływania na środowisko są publikacje: Chylarecki i in. 2011: „Wytyczne dotyczące oceny oddziaływania elektrowni wiatrowych na ptaki. Projekt”, oraz Kepel i in. 2011: „Wytyczne dotyczące oceny oddziaływania elektrowni wiatrowych na nietoperze. Projekt”. Działanie zgodnie
z ww. wskazówkami daje osobom uczestniczącym w procedurze oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko większą pewność, że wykonywane przez nie czynności zgodne
są z zasadami uznanymi przez szersze grono ekspertów. Ponadto, pomaga dokonać wyboru bezpiecznej dla ptaków i nietoperzy lokalizacji inwestycji, dzięki czemu daje większą pewność,
że zostanie ona uzgodniona w myśl wariantu proponowanego przez Inwestora. Zapewnia także większą porównywalność danych  o występowaniu ptaków i nietoperzy, uzyskiwanych w trakcie badań terenowych prowadzonych  w różnych lokalizacjach.

Wskazane jest rozważenie wpływu przedsięwzięcia na środowisko, zarówno
na etapie jego realizacji, eksploatacji, jak i likwidacji. Jednocześnie raport powinien zawierać analizę skumulowanych oddziaływań omawianej inwestycji z istniejącymi, projektowanymi
i planowanymi przedsięwzięciami, występującymi w sąsiedztwie przedmiotowego obszaru.

            W celu oceny prawidłowej gospodarki odpadami, raport wymaga szczegółowego opisu sposobów magazynowania poszczególnych rodzajów odpadów, w szczególności odpadów niebezpiecznych oraz podania ich szacowanych ilości i rodzajów (wg katalogu) i opisu dalszego postępowania z nimi, z uwzględnieniem ich transportu, odzysku lub unieszkodliwiania, na etapie realizacji i eksploatacji inwestycji.

            Na etapie oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko konieczne jest ustalenie,
czy realizacja inwestycji będzie przebiegała według wariantu optymalnego dla samego Inwestora,
jak i dla wszystkich właścicieli sąsiednich nieruchomości. Należy przeprowadzić analizę możliwych konfliktów społecznych (analiza ta winna stanowić obligatoryjny element raportu),
a także uwzględnić w jaki sposób Inwestor zamierza przeciwdziałać konfliktom społecznym
w związku z planowanym zamierzeniem.

            Realizacja projektów wiatrowych może powodować: śmiertelność ptaków i nietoperzy
w wyniku kolizji z pracującymi siłowniami, zmniejszanie ich liczebności wskutek utraty
i fragmentacji siedlisk, zaburzenia funkcjonowania populacji oraz może w negatywnie oddziaływać na życie okolicznych mieszkańców.  

Realizacja przedmiotowej inwestycji spowoduje zmiany w krajobrazie i będzie miała wpływ na odczucia estetyczne okolicznych mieszkańców. Wskazane jest zatem przedstawienie wizualizacji projektowanej elektrowni wiatrowej wkomponowanej w panoramy krajobrazowe z dostępnych punków i ciągów widokowych np. w formie fotografii z naniesioną elektrownią wiatrową. Konieczna jest także ocena skumulowana wpływu planowanego przedsięwzięcia na utrzymanie stwierdzonych funkcji ekologicznych oraz na utrzymanie walorów przyrodniczych i krajobrazowych.

Przeprowadzenie procedury oceny oddziaływania na środowisko umożliwi wypowiedzenie się lokalnej społeczności na temat mającej powstać w ich sąsiedztwie elektrowni wiatrowych.. 

Biorąc pod uwagę lokalizację, skalę oraz planowany sposób eksploatacji inwestycji,
w oparciu o art. 63 ww. ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, tut. Organ stwierdził potrzebę przeprowadzenia dla przedmiotowego przedsięwzięcia oceny oddziaływania na środowisko, tym samym sporządzenia raportu
o oddziaływaniu na środowisko, a także rocznego przedrealizacyjnego monitoringu ornitologicznego i chiropterologicznego.

POUCZENIE

            Od niniejszego postanowienia służy stronom zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Radzyń Chełmiński, w terminie 7 dni od daty jego doręczenia.

                 Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Radzyń Chełmiński

                                                                                                                                               Piotr Kozłowski

 

         Otrzymują:

                 1.Inwestor

                2. Pozostałe strony w postępowaniu zgodnie z art 49 KPA poprzez Obwieszczenie

                Do wiadomości

                  1. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy;

                 2..Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Grudziądzu

3. Pan Sołtys wsi Zielnowo ( z prośbą o wywieszenie  na tablicy ogłoszeń  na okres 14 dni licząc od dnia następnego od wywieszenia).

  1. Pan Sołtys wsi Dębieniec( z prośbą o wywieszenie  na tablicy ogłoszeń  na okres 14 dni licząc od dnia następnego od wywieszenia).
  2. Pani sołtys wsi Wiktorowo( z prośbą o wywieszenie  na tablicy ogłoszeń  na okres 14 dni licząc od dnia następnego od wywieszenia).
  3. Urząd Gminy Gruta( z prośbą o wywieszenie  na tablicy ogłoszeń  na okres 14 dni licząc od dnia następnego od wywieszenia)
  4. Urząd Gminy Grudziądz ( z prośbą o wywieszenie  na tablicy ogłoszeń  na okres 14 dni licząc od dnia następnego od wywieszenia)
  5.  

 

Postanowienie umieszczono na stronie internetowej BIP Radzyń Chełmiński oraz na tablicy ogłoszeń   w budynku Urzędu  Miasta i Gminy Radzyń Chełmiński

               

Metryka

  • opublikował: brak informacji
    data publikacji: 2015-06-03 11:49
  • zmodyfikował: brak informacji
    ostatnia modyfikacja: 2015-06-03 11:50

« wstecz

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 444730
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2024-03-12 14:28:07