Biuletyn Informacji Publicznej
URZĘDU MIASTA I GMINY W RADZYNIU CHEŁMIŃSKIM

Wyszukiwarka

Odnośniki

Przejdź do: www.radzynchelminski.pl

Treść strony

Postanowienie Burmistrza Miasta i Gminy Radzyń Chełmiński

 

Radzyń Chełmiński, 26.10.2011r.

BPK.6220.7.2011.AF 
 

POSTANOWIENIE

Na podstawie art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz.1227) oraz art. 123 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz.1071 z późn. zm.)

po otrzymaniu opinii :

  1. Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy wyrażonej w postanowieniu z dnia 30 września 2011roku, znak: WOO.4240.773.2011JM;

  2. Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Grudziądzu wyrażonej w opinii z dnia 26 września 2011 r, znak N.NZ.423/28/2011 


 

w sprawie konieczności sporządzenia raportu oddziaływania na środowisko i jego zakresu dla inwestycji pod nazwą pn.

Budowa zespołu elektrowni wiatrowych w rejonie miejscowości: Radzyń Chełmiński, Radzyń Wieś, Czeczewo Radzyń Wybudowanie, Mazanki i Rywałd w gminie Radzyń Chełmiński oraz Szczuplinki i Łopatki Polskie w gminie Książki”

postanawiam

Stwierdzić konieczność oceny oddziaływania na środowisko dla w/w planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko oraz sporządzenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dla w/w inwestycji stosownie do wszczętego w dniu 14.09.2011 r postępowania o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedsięwzięcia, na wniosek EW Rywałd Sp. z o o, ul. Wiczlińska 4, 81-579 Gdynia reprezentowanej przez pełnomocnika zarządu Pana Krzysztofa Frączak , na wniosek z dnia 23.08.2011r. (wpływ 14.09.2011r) .
 

Określić zakres raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko zgodnie z art. 66 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz.1227), ze szczególnym uwzględnieniem:

1. opis istniejących w sąsiedztwie lub w bezpośrednim zasięgu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia zabytków chronionych na podstawie przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;

2. opis przewidywanych skutków dla środowiska w przypadku nie podejmowania decyzji;

3. opis analizowanych wariantów, w tym:

a) wariantu proponowanego przez wnioskodawcę oraz racjonalnego wariantu alternatywnego, z uwzględnieniem wariantów lokalizacyjnych,

b) wariantu najkorzystniejszego dla środowiska, wraz z uzasadnieniem ich wyboru;

4. określenie przewidywanego oddziaływania na środowisko analizowanych wariantów,

5. uzasadnienie proponowanego przez wnioskodawcę wariantu, ze wskazaniem jego oddziaływania na środowisko, w szczególności na :

a) ludzi, rośliny, zwierzęta, grzyby i siedliska przyrodnicze, wodę i powietrze,

b) powierzchnię ziemi, z uwzględnieniem ruchów masowych ziemi, klimat i krajobraz,

c) dobra materialne,

d) zabytki i krajobraz kulturowy, objęte istniejącą dokumentacją, w szczególności rejestrem lub ewidencją zabytków,

e) wzajemne oddziaływanie między elementami, o których mowa w lit. a – d;

6. opis metod prognozowania zastosowanych przez wnioskodawcę, oraz opis przewidywanych znaczących oddziaływań planowanego przedsięwzięcia na środowisko, obejmujący bezpośrednie, pośrednie, wtórne skumulowane, krótko-, średnio-, i długoterminowe, stałe i chwilowe oddziaływania na środowisko, wynikające z:

a) istnienia przedsięwzięcia,

b) wykorzystania zasobów środowiska,

c) emisji;

7. przedstawienie zagadnień w formie graficznej;

8. przedstawienie zagadnień w formie kartograficznej w skali odpowiadającej przedmiotowi i szczegółowości analizowanych w raporcie zagadnień oraz umożliwiającej kompleksowe przedstawienie przeprowadzanych analiz oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko;

9. analizę możliwych konfliktów społecznych, związanych z planowanym przedsięwzięciem;

10. przedstawienie propozycji monitoringu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na etapie jego budowy i eksploatacji lub użytkowania, w szczególności na cele i przedmiot ochrony Natura 2000 oraz integralność tego obszaru;

11. wskazanie trudności wynikających z niedostatków techniki lub luk we współczesnej wiedzy, jakie napotkano, opracowując raport;

12. streszczenie w języku niespecjalistycznym informacji zawartych w raporcie, w odniesieniu do każdego elementu raportu;

  1. analizę oddziaływania planowanej inwestycji na klimat akustyczny (analiza akustyczna) z uwzględnieniem pobliskiej zabudowy mieszkaniowej wraz z rozwiązaniami chroniącymi środowisko;

  2. nazwisko osoby lub osób sporządzających raport;

15. analizę alternatywnych wariantów lokalizacyjnych;

16. oddziaływanie zamierzenia na przyrodę rozpatrywanego obszaru, w tym:

  • dane pochodzące z rocznego przedrealizacyjnego monitoringu ornitologicznego
    i chiropterologicznego;

  • analizę skumulowanych oddziaływań ww. inwestycji z istniejącymi, projektowanymi i planowanymi przedsięwzięciami w sąsiedztwie przedmiotowego obszaru, biorąc pod uwagę również napowietrzne linie elektroenergetyczne;

17. gospodarkę odpadami;

18. propozycję monitoringu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.

19. opisu środowiska przyrodniczego terenu inwestycji i obszarów w jej sąsiedztwie;

20. opisu i rozmieszczenia siedlisk przyrodniczych wykorzystywanych przez ptaki i nietoperze (miejsca lęgowe, żerowiska, noclegowiska, itp.) występujących na terenie inwestycji oraz w jej sąsiedztwie;

21.danych pochodzących z rocznego ornitologicznego monitoringu przedrealizacyjnego; Raport z monitoringu powinien zawierać ilościową charakterystykę wykorzystania przedmiotowego obszaru przez ptaki i nietoperze w cyklu rocznym. Podstawowe parametry ocenione w trakcie badań powinny obejmować:

a. skład gatunkowy i liczebności awifauny w cyklu rocznym,

b. liczebność gatunków kluczowych,

c. zagęszczenie tj. liczebność na jednostkę powierzchni (km transektu lub km2) wszystkich gatunków ptaków w głównych okresach roku,

d. natężenie i sposób wykorzystania przez ptaki przestrzeni powietrznej w rejonie planowanej farmy wiatrowej w szczególności:

- drapieżniki i inne gatunki o dużych rozmiarach ciała,

- migranty dalekodystansowe,

- ptaki tworzące lokalne koncentracje żerowiskowe i noclegowiskowe.

22. danych pochodzących z inwentaryzacji terenowej nietoperzy:

a. skład gatunkowy i liczebność nietoperz występujących na analizowanym obszarze oraz w jej sąsiedztwie ( nasłuchami należy objąć zarówno obszar inwestycji jak i fragmenty wybranych siedlisk w strefie do ok. 1km.od granic tego obszaru, które w ocenie chiropterologa mogą mieć szczególne znaczenie dal nietoperzy, w tym wpływać na aktywność nietoperzy na obszarze inwestycji np. potencjalne żerowiska lub skupiska schronień);

b. indeksy aktywności nietoperzy dla wyznaczonych punktów i funkcjonalnych odcinków transektów oraz ich analizę;

c. analizę potencjalnego wpływu na nietoperze etapów budowy, funkcjonowania
i likwidacji inwestycji

23. opisu szaty roślinnej terenu inwestycji, biorąc pod uwagę obszar zajęty przez stopy elektrowni, drogi dojazdowe, place manewrowe itd., z wyszczególnieniem gatunków chronionych oraz drzew i krzewów przewidzianych do usunięcia;

24. analizy skumulowanych oddziaływań ww. inwestycji z istniejącymi, projektowanymi
i planowanymi przedsięwzięciami w sąsiedztwie przedmiotowego obszaru, biorąc również pod uwagę napowietrzne linie energetyczne;

25. planowanych działań minimalizujących i kompensujących negatywne oddziaływanie inwestycji na środowisko, w tym na ptaki i nietoperze;

26. dokładnego harmonogramu prac (terminy realizacji poszczególnych elementów inwestycji);

27. analizy oddziaływania przedmiotowej inwestycji na krajobraz;

28. wpływu drgań generowanych przez wiatraki na florę i faunę w strefie
ich oddziaływania, a także na proces wyjaławiania gleb.

 

Wykonując przedrealizacyjny monitoring i raport oddziaływania na środowisko należy skorzystać z publikacji Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej „Wytyczne w zakresie oceny oddziaływania elektrowni wiatrowych na ptaki”, Szczecin 2008 r. oraz „Tymczasowych wytycznych dotyczących oceny oddziaływania elektrowni wiatrowych na nietoperze (na rok 2009, wersja II)”, którą znaleźć można na stronie internetowej: http://www.oton.sylaba.pl/.

Wskazane jest rozważenie wpływu przedsięwzięcia na środowisko, zarówno
na etapie jego realizacji, eksploatacji, jak i likwidacji. Jednocześnie raport powinien zawierać analizę skumulowanych oddziaływań omawianej inwestycji z istniejącymi, projektowanymi i planowanymi przedsięwzięciami, występującymi w sąsiedztwie przedmiotowego obszaru.
W celu oceny prawidłowej gospodarki odpadami raport wymaga szczegółowego opisu sposobów gromadzenia i magazynowania poszczególnych rodzajów odpadów, w szczególności odpadów niebezpiecznych oraz podanie szacowanych ilości i rodzajów (wg katalogu) odpadów i opisu dalszego postępowania z nimi, z uwzględnieniem ich transportu, odzysku lub unieszkodliwiania, na etapie realizacji i eksploatacji inwestycji.
 

UZASADNIENIE 

Wnioskiem z dnia 23.08.2011. (zarejestrowanym w Urzędzie Miasta i Gminy Radzyń Chełmiński dnia 14.09.201 r.) EW Rywałd Sp. z o o, ul. Wiczlińska 4, 81-579 Gdynia reprezentowanej przez pełnomocnika zarządu Pana Krzysztofa Frączak , zwrócił się o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie zespołu elektrowni wiatrowych w rejonie miejscowości: Radzyń Chełmiński, Radzyń Wieś, Czeczewo Radzyń Wybudowanie, Mazanki i Rywałd w gminie Radzyń Chełmiński oraz Szczuplinki i Łopatki Polskie w gminie Książki, dołączając do niego kartę informacyjną przedsięwzięcia wraz z kopią mapy ewidencyjnej obejmującą przewidywany teren na którym realizowane będzie przedsięwzięcie oraz obszar na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie. Inwestor mając na uwadze fakt, iż jest więcej niż 20 stron w postępowaniu, w związku z art.74 ust 1a i 1b ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko ( Dz.U. Nr 199 poz.1227 z póź. zmianami) wypis z rejestru gruntów terenu na którym realizowane będzie przedsięwzięcie oraz terenu na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie przedłoży organowi prowadzącemu wraz z raportem oddziaływania na środowisko.

W myśl § 3 ust. 1 pkt 6, 7 i 60 rozporządzenia Rady Ministrów z 9 listopada 2010 r.
w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na (Dz. U. Nr 213,
poz. 1397), projektowana inwestycja zalicza się do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, które mogą wymagać przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko
.

Zgodnie z art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko Dz. z 2008 r. Nr 199, poz. 1227 ze zmianami) organ prowadzący postępowanie wystąpił o opinię co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko oraz co do zakresu ewentualnego raportu do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy oraz do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Grudziądzu.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy dnia 30 września 2011 wydał postanowienie sygn. WOO.4240.773.2011.JM w którym uznał, że istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla w/w przedsięwzięcia.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Grudziądzu dnia 26 września 2011r. wydał opinię sygn. N.NZ.-423/28/2011 w którym uznał, że należy przeprowadzić ocenę oddziaływania na środowisko dla w/w przedsięwzięcia.

Na podstawie art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko Dz. z 2008 r. Nr 199, poz. 1227 ze zmianami) organ prowadzący postępowanie przeanalizował wskazane w przepisie uwarunkowania w następujący sposób:

 

  1. rodzaj i charakterystyka przedsięwzięcia.

Przedmiotowa inwestycja będzie obejmować budowę zespołu do 27 elektrowni wiatrowych planuje się do realizacji na terenie gmin Radzyń Chełmiński w powiecie grudziądzkim oraz Książki w powiecie wąbrzeskim. W ramach inwestycji przewidziano budowę do 27 elektrowni wiatrowych o mocy do 4,5 MW każda przy założeniu maksymalnej mocy zainstalowanej na poziomie 48 MW wraz z infrastrukturą towarzyszącą (drogi dojazdowe, place montażowe i manewrowe), które zostaną włączone do krajowej sieci energetycznej za pośrednictwem podziemnej linii energetycznej średniego napięcia o łącznej długości około 34 km (pomiędzy poszczególnymi elektrowniami i ostatecznie do GPZ). Na potrzeby farmy wiatrowej przewiduje się budowę nowego GPZ, który zostanie zlokalizowany w bezpośrednim sąsiedztwie istniejącej linii energetycznej wysokiego napięcia. W celu włączenia nowego GPZ do linii WN zajdzie konieczność wykonania fragmentu napowietrznej linii energetycznej o długości maks. 100 m. Teren planowanej inwestycji od północy ogranicza droga wojewódzka nr 543 relacji Paparzyn – Tywola koło Brodnicy, zaś wschodnią część granicy południowej stanowi droga powiatowa nr 1710C Wąbrzeźno-Książki. Z południa na północ rozpatrywanego terenu biegnie ponadto droga wojewódzka nr 534 relacji Grudziądz-Rypin. Poza w/w drogami przez rozpatrywany obszar przebiegają liczne drogi gminne oraz powiatowe np. droga powiatowa nr 1423c Radzyń Chełmiński-Nowa Wieś Królewska. Przedsięwzięcie będzie realizowane na poniżej zestawionych działkach geodezyjnych:


 

Lp.

Obręb

Nr działki

1


 

Czeczewo

162/2, 161,1/2 162/5,166/14,167,175,171,29,22/3,19,14,8,25,147,9/1,168/18,168/16,168/14,

2

Gawłowice

280/2

3

Gołębiewo


 

84/7, 99,88/1,151,178/1,234/1,243/2,232/2

4


 

Janowo


 

199/1,10/1,6,119/3,118/1,91,3,2/1,120,147,39/3,174, 163/2,163/1,7,5,17/6,16/5,15/4,16/8,16/6,15/3,15/5, 15/6,16/4,16/9,79,14/5,13/2

5

Łopatki

175

6

Małe Jarantowice

32

7

Mazanki


 

68/9,68/8,67/1,157,106/2,34/1,27,24,16,15/1,34/3,3,4,50,49,47,56,3/14,3/7,156/1,161,155/2,155/1,156/3, 143/4,154/1,117/5,17

8

Polskie Łopatki


 

117,130/1,116,118,458,111,105,141,113,119/1

9


 

Radzyń Chełmiński

249/3, 249/2,249/1,331/2

10

Radzyń Wybudowanie


 

16/1, 12,2/3,104/2,39,38,37,52,32,26/8,96,144,150,152, 197,164/1,36,176/1,121,215/1,60,74,34,78,159,61,62,63, 64,65

11


 

Rywałd

208/9, 208/13,208/4,208/1,109/5,109/2,146/1,100/13,208/8, 98, 151,224/2,208/10,208/11,208/12,207/1

12

Szczuplinki


 

120/5, 225,224/1,265,200/1,154/1,26/4,91,74/1,101,201,75/5,10/2,154/2,221,337,115,119,62/2,25,63/3,63/2,64/2, 65/2,66/2,95/2,27/6, 27/7,37/2,38/2,19/2,11/2,12/3,8/2,24/2,13/3,23/2,22/2,22/3,21/2,20/2

13

Zielnowo

213


 

Powierzchnia nieruchomości, na terenie których planuje się realizację farmy wiatrowej wynosi około 330 ha, natomiast w wyniku realizacji przedsięwzięcia trwałemu przekształceniu (zajęciu pod elektrownie i infrastrukturę towarzyszącą) ulegnie ok. 19 ha. Dostarczona do wniosku KIP tylko ogólnie określa przyrodniczy charakter rozpatrywanego obszaru. W celu właściwej oceny skali oddziaływania przedmiotowej inwestycji, koniecznym jest dostarczenie szczegółowego opisu terenu, który zostanie przekształcony w wyniku realizacji przedsięwzięcia ze wskazaniem występujących na tym terenie gatunków roślin i zwierząt.

Z uwagi na charakter przedsięwzięcia wystąpić może efekt oddziaływań skumulowanych z istniejącymi oraz planowanymi do budowy farmami wiatrowymi w rozpatrywanej okolicy. Dane przedstawione przez Wnioskodawcę w KIP uniemożliwiają właściwą ocenę tego efektu, więc powinien on zostać szczegółowo zbadany w przygotowanym raporcie o oddziaływaniu na środowisko.

Planowane przedsięwzięcia na etapie realizacji będzie związane z wykorzystaniem następujących materiałów i surowców: woda, energia elektryczna, materiały budowlane oraz paliwa. Są to typowe materiały wykorzystywane w trakcie procesu budowlanego, a ich ilości oszacowane przez Wnioskodawcę w KIP nie odbiegają od przyjętych standardów. Generalnie realizacja inwestycji związana jest z wykonaniem prac budowlanych o średniej intensywności i nie przewiduje się w związku z tym wystąpienia ponadnormatywnych uciążliwości. Z uwagi jednak na konieczność otwierania wykopów i fundamentowania uszczegółowieniu powinny ulec informacje na temat gospodarki powstającymi odpadami, w szczególności urobkiem z wykopów.

Na etapie eksploatacji farma wiatrowa będzie generowała szereg uciążliwości m.in. w zakresie: emisji hałasu, efektu migotanie cienia, możliwość upadku turbiny, wpływu na awifaunę, emisji substancji niebezpiecznych do środowiska (możliwość wycieków substancji ropopochodnych). Oddziaływania te wymagają szczegółowego zbadania z zastosowaniem wiarygodnego prognozowania w przygotowanym raporcie o oddziaływaniu na środowisko, gdyż informacje przedstawione w KIP mają jedynie charakter ogólny.

  1. usytuowanie przedsięwzięcia, z uwzględnieniem możliwego zagrożenia dla środowiska, w szczególności przy istniejącym użytkowaniu terenu, zdolności samooczyszczania się środowiska i odnawiania się zasobów naturalnych, walorów przyrodniczych i krajobrazowych oraz uwarunkowań miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego

Przedsięwzięcie zlokalizowane jest w terenie użytkowanym rolniczo, w pobliżu luźnej zabudowy siedliskowej, w mozaikowym krajobrazie nizinnym, poza obszarami: wybrzeży, górskimi, wodno-błotnymi, na których standardy środowiska zostały przekroczone, stref ochrony ujęć wód i ochrony zbiorników wód śródlądowych, uzdrowisk i ochrony uzdrowiskowej. Z uwagi natomiast na fakt iż przedsięwzięcia będzie znajdowało się w pobliżu obszarów leśnych, jezior, zabytków prawem chronionych oraz stanowisk archeologicznych, wymagane jest wykonanie szczegółowej analizy możliwości oddziaływania inwestycji na w/w elementy. Przedmiotowa inwestycja położona jest poza obszarowymi formami ochrony przyrody ustanowionymi na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody (Dz.U.z 2009r. Nr 151 poz. 1220 z późn. zm), jednakże z uwagi na rodzaj oddziaływań powodowanych przez farmy wiatrowe, co do zasady nie można wykluczyć możliwości wpływu przedsięwzięcia na przedmioty ochrony najbliżej położonych obszarów. Zagadnienie to powinno zostać szczegółowo rozważone w przygotowanym raporcie o oddziaływaniu na środowisko.

  1. rodzaj i skalę możliwego oddziaływania

Planowane przedsięwzięcie może powodować oddziaływania o różnym zasięgu, począwszy od oddziaływań miejscowych związanych z zajęciem terenu pod inwestycję, przez oddziaływania hałasowe ograniczające się do obszaru ok. 400 m wokół turbin aż do oddziaływań związanych z możliwością wpływu na migrujące populacje ptaków i nietoperzy oraz wpływem na krajobraz. Na podstawie informacji dostarczonych przez Wnioskodawcę nie ma możliwości wskazania jednoznacznego zasięgu geograficznego określonych oddziaływań oraz prawdopodobieństwa ich wystąpienia. Informacje te powinny zostać przedstawione w przygotowanym raporcie o oddziaływaniu na środowisko, a wnioski powinny zostać poparte stosownymi analizami zgodnymi z odrębnymi przepisami oraz dobra praktyką branżową.

Przedsięwzięcie znajduje się w znacznym oddaleniu od najbliższych lądowych i morskich granic państwa, więc prawdopodobieństwo wystąpienia oddziaływań transgranicznych jest znikome, jednakże powinno zostać również przeanalizowane.


 

Mając na uwadze charakter oraz zakres planowanego przedsięwzięcia, dysponując kartą informacyjną przedsięwzięcia, o której mowa w art. 64 ust. 2 pkt 2 ustawy, w zgodzie z opiniami Regionalnego Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Grudziądzu wyrażonymi w przedmiotowej sprawie, niniejszym postanawiam jak w sentencji.

POUCZENIE 

Od niniejszego postanowienia służy stronie zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Radzyń Chełmiński, w terminie 7 dni od daty jego doręczenia.

                                                               Burmistrz  Miasta i Gminy Radzyń Chełmiński

                                                                                  Krzysztof   Chodubski

                                        
 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Otrzymują:

1.Wnioskodawca;

2. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy;

3.Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Grudziądzu

4.Tablice ogłoszeń w budynku Urzędu Miasta i Gminy Radzyń Chełmiński, na tablicach ogłoszeń we wsiach Mazanki, Radzyń Wieś, Gawłowice, Radzyń Wybudowanie, Czeczewo, Gołębiewo, Stara Ruda, Rywałd, Zielnowo w gminie Radzyń Chełmiński oraz na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Gminy Wąbrzeźno oraz Urzędu Gminy Książki i tablicach ogłoszeń we wsi Szczuplinki, Łopatki Polskie, Jarantowice.

5. BIP Urzędu

6. a/a



 

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Anna Klimek
    data wytworzenia: 2011-10-24
  • opublikował: brak informacji
    data publikacji: 2011-10-25 20:41
  • zmodyfikował: brak informacji
    ostatnia modyfikacja: 2011-10-26 07:26

« wstecz

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 444755
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2024-03-12 14:28:07