Zamówienia publiczne
przetarg nieograniczony
Niniejsze ogłoszenie w witrynie TED: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:482832-2020:TEXT:PL:HTML
Polska-Radzyń Chełmiński: Usługi związane z odpadami
2020/S 199-482832
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Podstawa prawna:
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)
Nazwa i adresy
Oficjalna nazwa: Gmina Miasto i Gmina Radzyń ChełmińskiAdres pocztowy: pl. Towarzystwa Jaszczurczego 9Miejscowość: Radzyń ChełmińskiKod NUTS: PL616 GrudziądzkiKod pocztowy: 87-220Państwo: PolskaOsoba do kontaktów: Gabriela ErdmańskaE-mail: przetargi@radzynchelminski.eu Tel.: +48 566886001Faks: +48 566886087Adresy internetowe:Główny adres: https://bip.radzynchelminski.pl
I.3)
Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://bip.radzynchelminski.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://miniportal.uzp.gov.pl
I.4)
Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.5)
Główny przedmiot działalności
Ogólne usługi publiczne
Sekcja II: Przedmiot
II.1)
Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)
Nazwa:
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu miasta i gminy Radzyń Chełmiński
Numer referencyjny: KD.271.8.2020
II.1.2)
Główny kod CPV
90500000 Usługi związane z odpadami
II.1.3)
Rodzaj zamówienia
Usługi
II.1.4)
Krótki opis:
Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu miasta i gminy Radzyń Chełmiński, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ. Termin wykonania zamówienia: od 1.1.2021 do 31.12.2022.
II.1.5)
Szacunkowa całkowita wartość
II.1.6)
Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.2)
Opis
II.2.2)
Dodatkowy kod lub kody CPV
90512000 Usługi transportu odpadów
90513100 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90533000 Usługi gospodarki odpadami
II.2.3)
Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL616 Grudziądzki
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
gmina miasto i gmina Radzyń Chełmiński
II.2.4)
Opis zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest:
1. odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu miasta i gminy Radzyń Chełmiński;
2. przeprowadzenie co najmniej 4 zbiórek (jedna zbiórka na pół roku) odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego od właścicieli nieruchomości zamieszkałych we wszystkich miejscowościach na terenie gminy Radzyń Chełmiński;
3. urządzenie oraz wyposażenie gminnego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych we wskazanym przez zamawiającego miejscu;
4. odbiór i zagospodarowanie odpadów z gminnego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych;
5. wyposażenie nieruchomości zamieszkałych w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych;
6. sporządzanie i przekazywanie sprawozdań o których mowa w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz sprawozdań z wykonywanej usługi;
7. opracowanie i poinformowanie właścicieli nieruchomości o harmonogramie odbierania odpadów.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia opisany jest w załączniku nr 3 do SIWZ.
Prognozowana ilość i rodzaje opadów przewidziana do odbierania i zagospodarowania w ramach usługi od właścicieli nieruchomości oraz z PSZOK.
Lp. rodzaj odpadu; kod odpadu; szacunkowa ilość (Mg):
1. Opakowania z papieru i tektury; 15 01 01; 52,00;
2. Opakowania z tworzyw sztucznych; 15 01 02; 112,00;
3. Opakowania z metali; 15 01 04; 6,00;
4. Opakowania ze szkła; 15 01 07; 165,00;
5. Zużyte opony; 16 01 03; 18,00;
6. Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów; 17 01 01; 4,00;
7. Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w; 17 01 06, 17 01 07; 4,00;
8. Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 17 09 01, 17 09 02 i 17 09 03, 17 09 04; 140,00;
9. Odpady kuchenne ulegające biodegradacji; 20 01 08; 80,00;
10. Lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć; 20 01 21*; 0,20;
11. Urządzenia zawierające freony; 20 01 23*; 0,40
12. Leki inne niż wymienione w 20 01 31, 20 01 32; 0,20
13. Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki 20 01 35*; 4,00;
14. Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35, 20 01 36; 5,00;
15. Odpady ulegające biodegradacji; 20 02 01; 40,00;
16. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne; 20 03 01; 2 600,00;
17. Odpady wielkogabarytowe; 20 03 07; 25,00;
18. Odzież; 20 01 10; 1,00;
19. Tekstylia; 20 01 11; 1,00;
20. Baterie i akumulatory; 20 01 33* 20 01 34; 0,20.
II.2.5)
Kryteria udzielenia zamówienia
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacji zamówienia
II.2.6)
Szacunkowa wartość
II.2.7)
Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Początek: 01/01/2021
Koniec: 31/12/2022
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)
Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)
Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.13)
Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)
Informacje dodatkowe
1. Kryteria oceny ofert:
a) cena – waga kryterium 60 % (co odpowiada 60 pkt przeliczeniowym);
b) czas na realizację zgłoszonej reklamacji – waga 40 % (co odpowiada 40 pkt przeliczeniowym).
2. Zamawiający przewiduje możliwość zastosowania procedury odwróconej na podstawie art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)
Warunki udziału
III.1.1)
Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:
Za spełnienie warunku posiadania uprawnień, zamawiający uzna posiadanie:
a) aktualnego wpisu do rejestru działalności regulowanej, o którym mowa w art. 9b ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1439) w zakresie wszystkich rodzajów odpadów objętych niniejszych postępowaniem;
b) aktualnego zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania i transportu odpadów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U z 2020 r., poz. 797 ze zm.) w zakresie rodzajów odpadów objętych niniejszym postępowaniem lub wpisu do rejestru BDO.
(W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. warunek udziału w postępowaniu musi spełnić każdy z wykonawców, który rzeczywiście będzie odbierał i transportował odpady).
III.1.3)
Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli: wykonawca wykaże, że posiada doświadczenie polegające na wykonaniu lub wykonywaniu w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jednej usługi odpowiadającej swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia tj. usługi polegającej na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, z terenu jednej gminy wykonywany w sposób ciągły przez minimum 12 miesięcy o łącznej wartości nie mniejszej niż 800 000,00 PLN brutto, wraz z podaniem jej wartości, przedmiotu, daty wykonania i podmiotu na rzecz którego usługa została wykonana, oraz załączeniem dowodu określającego, czy ta usługa została wykonana należycie, lub jest wykonywana należycie.
(W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ww. warunek udziału w postępowaniu musi spełnić co najmniej jeden z wykonawców).
III.2)
Warunki dotyczące zamówienia
III.2.2)
Warunki realizacji umowy:
Warunki realizacji umowy określa wzór umowy, stanowiący zał. nr 4 do SIWZ.
Sekcja IV: Procedura
IV.1)
Opis
IV.1.1)
Rodzaj procedury
Procedura otwarta
IV.1.3)
Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.8)
Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie
IV.2)
Informacje administracyjne
IV.2.2)
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 16/11/2020
Czas lokalny: 09:00
IV.2.3)
Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4)
Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
IV.2.6)
Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Oferta musi zachować ważność do: 14/01/2021
IV.2.7)
Warunki otwarcia ofert
Data: 16/11/2020
Czas lokalny: 10:00
Miejsce:
Urzędu Miasta i Gminy w Radzyniu Chełmińskim, pl. Tow. Jaszczurczego 9, 87-220 Radzyń Chełmiński, POLSKA, pok. nr 1.
Informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia:
Otwarcie ofert jest jawne.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)
Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.3)
Informacje dodatkowe:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podst. art. 24 ust. 1 oraz na podst. art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.
2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z wykonawców ma obowiązek wykazać, iż nie podlega wykluczeniu z postępowania.
3. Na wezwanie zamawiającego z art. 26 ust. 1 ustawy Pzp, wykonawca zobowiązany jest złożyć:
1) w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:
a) zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu miasta i gminy Radzyń Chełmiński;
b) aktualnego zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania i transportu odpadów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz.U z 2020 r., poz. 797 ze zm.) w zakresie rodzajów odpadów objętych niniejszym postępowaniem lub wpisu do rejestru BDO;
c) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem jej wartości, przedmiotu, daty wykonania i podmiotu na rzecz którego usługa została wykonana, oraz załączeniem dowodu określającego, czy ta usługa została wykonana należycie, lub jest wykonywana należycie, przy czym dowodami o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ;
2) w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawca składa:
a) informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
b) oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności;
c) oświadczenie wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne;
d) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.
4. Jeżeli wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawia w odniesieniu do tych podmiotów dokument wymieniony w pkt 6.3.2a i 6.3.2d SIWZ oraz oświadczenia o których mowa w pkt 6.3.2b i 6.3.2c SIWZ.
5. Wykaz dokumentów i oświadczeń jakie ma dostarczyć wykonawca krajowy lub wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej znajduje się w pkt 6.3 SIWZ.
6. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 10 000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy zł 00/100).
7. Ze względu na ograniczoną liczbę znaków, które można wprowadzić w treści ogłoszenia, pozostałe informacje zostały zawarte w SIWZ (w tym m.in.dot. przygotowania i przesłania oferty).
VI.4)
Procedury odwoławcze
VI.4.1)
Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba OdwoławczaAdres pocztowy: ul. Postępu 17AMiejscowość: WarszawaKod pocztowy: 02-676Państwo: PolskaE-mail: odwolania@uzp.gov.pl Tel.: +48 224587801Faks: +48 224587800Adres internetowy: www.uzp.gov.pl
VI.4.3)
Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:
1. Wykonawcom, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu niniejszego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy, przysługują środki ochrony prawnej określone w dziale VI ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. 2019 r. poz. 1843 ze zm.).
2. Wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ środki ochrony prawnej przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy Pzp.
3. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.
4. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
5. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej lub w postaci elektronicznej, podpisane bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub równoważnego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu.
6. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
7. Terminy wniesienia odwołania:
1) Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 ustawy zdanie drugie albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
2) Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
3) Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt 1 i 2 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
4) Jeżeli zamawiający nie przesłał wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:
— 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia,
— 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli zamawiający nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.
8. Szczegółowe zasady postępowania po wniesieniu odwołania, określają stosowne przepisy działu VI ustawy.
9. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
10. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby zamawiającego, za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz.U. 2020 poz. 1041) jest równoznaczne z jej wniesieniem.
VI.4.4)
Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba OdwoławczaAdres pocztowy: ul. Postępu 17AMiejscowość: WarszawaKod pocztowy: 02-676Państwo: PolskaE-mail: odwolania@uzp.gov.pl Tel.: +48 224587801Faks: +48 224587800Adres internetowy: www.uzp.gov.pl
VI.5)
Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
08/10/2020
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: burmistrz Krzysztof Chodubskidata wytworzenia informacji: 2020-10-13
- opublikował: Damian Grubichdata dodania: 2020-10-13 11:08
- SIWZ wraz z załacznikami (DOC)515.5kB
Metryka
- opublikował: Damian Grubichdata dodania: 2020-10-13 11:13
- JEDZ W POSTACI PDF (POGLĄDOWO) (PDF)81.16kB
Metryka
- opublikował: Gabriela Erdmańskadata dodania: 2020-10-13 12:00