Zamówienia publiczne
645449-N-2018 500271142-N-2018 500271688-N-2018 KD.271.13.2018.GE - przetarg nieograniczony
Gmina Miasto i Gmina Radzyń Chełmiński: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu miasta i gminy Radzyń Chełmiński
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto i Gmina Radzyń Chełmiński, krajowy numer identyfikacyjny 87111865500000, ul. pl. Towarzystwa Jaszczurczego 9 , 87-220 Radzyń Chełmiński, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 56 6886087, 6886001, e-mail przetargi@radzynchelminski.eu, faks 566 886 087.
Adres strony internetowej (URL): bip.radzynchelminski.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
bip.radzynchelminski.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
bip.radzynchelminski.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Oferty składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej
Adres:
Urząd Miasta i Gminy w Radzyniu Chełmińskim, pl. Towarzystwa Jaszczurczego 9, 87-220 Radzyń Chełmiński, sekretariat - pok. nr 1
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu miasta i gminy Radzyń Chełmiński
Numer referencyjny: KD.271.13.2018
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest: 1) odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu miasta i gminy Radzyń Chełmiński, 2) przeprowadzenie co najmniej 2 zbiórek (jedna zbiórka na pół roku) odpadów wielkogabarytowych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych we wszystkich miejscowościach na terenie gminy Radzyń Chełmiński, 3) urządzenie oraz wyposażenie Gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych we wskazanym przez zamawiającego miejscu, 4) odbiór odpadów z Gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, 5) wyposażenie nieruchomości zamieszkałych w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych, 6) sporządzanie i przekazywanie sprawozdań o których mowa w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz sprawozdań z wykonywanej usługi, 7) opracowanie i poinformowanie właścicieli nieruchomości o harmonogramie odbierania odpadów. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia opisany jest w załączniku nr 5 do SIWZ. Zamawiający przewiduje wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy: 1) Rodzaje czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę: Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wszystkie czynności w zakresie odbierania odpadów komunalnych z terenu miasta i gminy Radzyń Chełmiński. 2) Sposób dokumentowania zatrudnienia: Oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wszystkie czynności w zakresie odbierania odpadów komunalnych z terenu miasta i gminy Radzyń Chełmiński. Oświadczenie wykonawcy, podwykonawcy powinno zawierać również następujące informacje: - dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, - datę złożenia oświadczenia, - wskazanie liczby osób, - podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. 3) Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań: Zamawiający na każdym etapie realizacji przedmiotu umowy ma prawo żądania udowodnienia przez Wykonawcę faktu zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu oświadczenia Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu osób wykonujących wszystkie czynności w zakresie odbierania odpadów komunalnych z terenu miasta i gminy Radzyń Chełmiński, na podstawie umowy o pracę. Pierwsze oświadczenie Wykonawca składa bez oczekiwania na wezwanie Zamawiającego w terminie 5 dni, licząc od dnia rozpoczęcia wykonania zamówienia, kolejne w terminie 3 dni od otrzymania wezwania. Nieprzedłożenie wymaganych dokumentów uznane zostanie przez Zamawiającego jako uchylanie się od obowiązku zatrudniania osób na umowę o pracę i skutkować będzie nałożeniem sankcji przewidzianych w § 9 umowy. Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy w sytuacji, gdy poweźmie wątpliwości, co do sposobu zatrudnienia osób wykonujących czynności określone przez Zamawiającego. Powyższe obowiązuje również w przypadku wykonania części zamówienia przez podwykonawców. Na podstawie art. 36 b ust. 1a ustawy Pzp zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe Podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w usługi, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi Zamawiającego. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa wyżej, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych Podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację usługi. Warunki i zasady realizacji zamówienia: Zamówienie będzie realizowane na zasadach i warunkach określonych w SIWZ, w tym w załącznikach do SIWZ, a zwłaszcza zawartych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia i wzorze umowy.
II.5) Główny kod CPV: 90500000-2
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
90512000-9 |
90513100-7 |
90533000-2 |
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach: lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: 2019-01-01 lub zakończenia: 2019-12-31
Okres w miesiÄ cach |
Okres w dniach |
Data rozpoczÄcia |
Data zakoÅczenia |
 |
 |
2019-01-01 |
2019-12-31 |
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Za spełnienie warunku posiadania uprawnień, Zamawiający uzna posiadanie zaświadczenia o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Miasta i Gminy Radzyń Chełmiński – zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz.U. z 2018 r., poz. 1454).
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie precyzuje tego warunku.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli: a) Wykonawca wykaże, że posiada doświadczenie polegające na wykonaniu lub wykonywaniu w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jednej usługi odpowiadającej swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia tj. usługi polegającej na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości , z terenu jednej gminy wykonywany w sposób ciągły przez min. 12 m-cy o łącznej wartości nie mniejszej niż 400.000,00 zł brutto, wraz z podaniem jej wartości, przedmiotu, daty wykonania i podmiotu na rzecz którego usługa została wykonana, oraz załączeniem dowodu określającego, czy ta usługa została wykonana należycie, lub jest wykonywana należycie. b) Wykonawca wykaże, że dysponuje bazą magazynowo-transportową usytuowaną na terenie miasta i gminy Radzyń Chełmiński lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy. Baza powinna być usytuowana na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny. Baza magazynowo-transportowa winna spełniać wymagania, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, c) Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej : - 1 pojazdem (typ hakowiec) do obsługi PSZOK o dopuszczalnej masie całkowitej < 12.000 kg - 2 śmieciarkami dwukomorowymi do zbierania frakcji zmieszanej i selektywnej - 2 śmieciarkami wyposażonymi w urządzenia myjące. Pojazdy muszą być trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. Pojazdy winny spełniać wymagania o których mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca składa: - zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Miasta i Gminy Radzyń Chełmiński. - wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem jej wartości, przedmiotu, daty wykonania i podmiotu na rzecz którego usługa została wykonana, oraz załączeniem dowodu określającego, czy ta usługa została wykonana należycie, lub jest wykonywana należycie, przy czym dowodami o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, - wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy (z wykorzystaniem wzoru dołączonego do informacji z otwarcia ofert). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Do oferty wykonawca dołącza: 1. Pełnomocnictwo osoby/osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów /jeżeli dotyczy/. W przypadku, gdy ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wymagane jest załączenie dokumentu pełnomocnictwa określającego zakres umocowania pełnomocnika ustanowionego do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, stosownie do art. 23 ust.2 ustawy Pzp. 2.Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia(w oryginale). 3.W przypadku składania oferty przez wykonawców występujących wspólnie warunki określone w pkt 5.2 ppkt 2) – 3) winien spełniać jeden wykonawca lub wszyscy wykonawcy wspólnie, a warunek określony w pkt 5.2 ppkt 1) oraz w pkt 5a ppkt 2) i 3) powinien spełniać każdy z wykonawców oddzielnie. Dopuszcza się, aby warunek określony w pkt 5.2 ppkt 1) spełniał ten z Wykonawców składających ofertę wspólną, który będzie odpowiadał za realizację prac objętych uprawnieniem. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia o których mowa w pkt 6.1 ppkt 1) i 2) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy zł 00/100). 2. Forma wniesienia wadium Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 359 z późn. zm.). 3. Termin i miejsce wniesienia wadium. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Łasin o/Radzyń Chełmiński Nr 77950000080000081120000006 tytułem: „Wadium – Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu miasta i gminy Radzyń Chełmiński” Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie (najpóźniej do upływu składania ofert) znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wnoszone w formach innych niż pieniądz, należy złożyć w formie oryginału w zamkniętej osobnej kopercie w siedzibie Zamawiającego /w Urzędzie Miasta i Gminy w Radzyniu Chełmińskim, ul. Pl. Tow. Jaszczurczego 9, 87-220 Radzyń Chełmiński/ w sekretariacie, pok. Nr 1 z dopiskiem „dokument wadialny” oraz nazwą przedmiotu zamówienia. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. Uwaga: Wadium musi być zabezpieczone na okres 30 dni tj. termin związania ofertą. Oferta zabezpieczona na okres krótszy niż wymagany zostanie odrzucona. Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. Złożone poręczenie lub gwarancja muszą zawierać w swojej treści zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 5 oraz 4a ustawy Pzp. 4. Zatrzymanie i zwrot wadium następuje na zasadach określonych w art. 46 ustawy Pzp.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
cena |
60,00 |
czas realizacji zgÅoszonej reklamacji |
40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ustaleń w umowie w następujących przypadkach: 1) W razie zmiany urzędowej stawki podatku od towarów i usług (VAT) na usługi objęte umową dopuszcza się zmianę ceny za realizację przedmiotu zamówienia, w takim przypadku zmianie ulegnie cena brutto, zaś cena netto pozostanie bez zmian. 2) W przypadku zmiany danych związanych z obsługą administracyjno – organizacyjną umowy, zmiany danych teleadresowych oraz osób wskazanych do kontaktów między stronami - w formie aneksu pisemnego podpisanego przez obie Strony. 3) W przypadku wystąpienia siły wyższej. Do działań siły wyższej Strony zaliczają w szczególności: wojnę, działania wojenne, powódź, pożar, który nie powstał z winy Wykonawcy, epidemie, strajki, z wyjątkiem strajków w zakładach Wykonawcy lub Zamawiającego. Strona powołująca się na stan siły wyższej jest zobowiązana do niezwłocznego pisemnego powiadomienia drugiej Strony, a następnie do udokumentowania zaistnienia tego stanu. Po ustąpieniu przeszkód w realizacji niniejszej Umowy, spowodowanych zaistnieniem siły wyższej, Wykonawca zobowiązany jest dołożyć wszelkich starań dla nadrobienia zaległości powstałych w wyniku nieprzewidzianych zdarzeń. O ile stan siły wyższej trwa dłużej niż jeden miesiąc, każda ze Stron ma prawo do odstąpienia od dalszej realizacji niniejszej Umowy bez kar i odszkodowań z tego tytułu. Roszczenia powstałe przed zaistnieniem siły wyższej zostaną rozliczone pomiędzy Stronami na dzień zaistnienia siły wyższej. 4) zmiany podwykonawcy lub rezygnacji z podwykonawstwa uczestniczącego w realizacji umowy, zmiany albo rezygnacji z podwykonawcy uczestniczącego w realizacji umowy w sytuacji gdy wykonawca na etapie składania ofert wykazał podwykonawcę na którego zasoby powoływał się na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu. W takiej sytuacji Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia warunki w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. W przypadku wystąpienia przyczyn, o których mowa wyżej, Strony uzgadniają nowe terminy realizacji przedmiotu niniejszej Umowy w formie aneksu pisemnego podpisanego przez obie Strony.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2018-11-15, godzina: 09:15,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
Metryka
- opublikował: Damian Grubichdata dodania: 2018-11-07 14:58
- SIWZ z załącznikami 1-5, 9 (DOC)338.5kB
Metryka
- opublikował: Damian Grubichdata dodania: 2018-11-07 15:00
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer: 645449-N-2018
Data: 07/11/2018
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Miasto i Gmina Radzyń Chełmiński, Krajowy numer identyfikacyjny 87111865500000, ul. pl. Towarzystwa Jaszczurczego 9, 87-220 Radzyń Chełmiński, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 56 6886087, 6886001, e-mail przetargi@radzynchelminski.eu, faks 566 886 087.
Adres strony internetowej (url): bip.radzynchelminski.pl
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: III.
Punkt: 1.3)
W ogłoszeniu jest: Określenie warunków: Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli: a) Wykonawca wykaże, że posiada doświadczenie polegające na wykonaniu lub wykonywaniu w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jednej usługi odpowiadającej swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia tj. usługi polegającej na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości , z terenu jednej gminy wykonywany w sposób ciągły przez min. 12 m-cy o łącznej wartości nie mniejszej niż 400.000,00 zł brutto, wraz z podaniem jej wartości, przedmiotu, daty wykonania i podmiotu na rzecz którego usługa została wykonana, oraz załączeniem dowodu określającego, czy ta usługa została wykonana należycie, lub jest wykonywana należycie. b) Wykonawca wykaże, że dysponuje bazą magazynowo-transportową usytuowaną na terenie miasta i gminy Radzyń Chełmiński lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy. Baza powinna być usytuowana na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny. Baza magazynowo-transportowa winna spełniać wymagania, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, c) Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej : - 1 pojazdem (typ hakowiec) do obsługi PSZOK o dopuszczalnej masie całkowitej < 12.000 kg - 2 śmieciarkami dwukomorowymi do zbierania frakcji zmieszanej i selektywnej - 2 śmieciarkami wyposażonymi w urządzenia myjące. Pojazdy muszą być trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. Pojazdy winny spełniać wymagania o których mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
W ogłoszeniu powinno być: Określenie warunków: Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli: a) Wykonawca wykaże, że posiada doświadczenie polegające na wykonaniu lub wykonywaniu w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jednej usługi odpowiadającej swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia tj. usługi polegającej na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości , z terenu jednej gminy wykonywany w sposób ciągły przez min. 12 m-cy o łącznej wartości nie mniejszej niż 400.000,00 zł brutto, wraz z podaniem jej wartości, przedmiotu, daty wykonania i podmiotu na rzecz którego usługa została wykonana, oraz załączeniem dowodu określającego, czy ta usługa została wykonana należycie, lub jest wykonywana należycie. b) Wykonawca wykaże, że dysponuje bazą magazynowo-transportową usytuowaną na terenie miasta i gminy Radzyń Chełmiński lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy. Baza powinna być usytuowana na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny. Baza magazynowo-transportowa winna spełniać wymagania, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, c) Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej :- 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, - 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, - 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. Pojazdy muszą być trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. Pojazdy winny spełniać wymagania o których mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: burmistrz Krzysztof Chodubskidata wytworzenia informacji: 2018-11-13
- opublikował: Damian Grubichdata dodania: 2018-11-13 15:26
Kierownik Zamawiającego działając w oparciu o art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm.) informuje, że w dniu 13 listopada br. wpłynęły do Zamawiającego następujące zapytania od Wykonawcy, co do treści SIWZ:
Pytanie Nr 1
Czy w ramach PSZOK do obowiązków wykonawcy należy uzyskanie decyzji na zbieranie? Czy na ten teren była wydana już decyzja na zbieranie, jeżeli tak, prosimy o przesłanie.
Odpowiedź na pytanie Nr 1
TAK. Wykonawca zobowiązany jest uzyskać zezwolenie.
Decyzja nie była wydana.
Pytanie Nr 2
Czy wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia PSZOK, czy tylko do wyposażenia w kontenery do gromadzenia odpadów (jakie?) oraz do odbioru i zagospodarowania tych odpadów?
Odpowiedź na pytanie Nr 2
NIE, zgodnie z SIWZ Wykonawca zobowiązany jest do urządzenia, wyposażenia i odbioru odpadów
z Gminnego PSZOK.
Pytanie Nr 3
Jakie rodzaje odpadów maja być zbierane na PSZOK?
Odpowiedź na pytanie Nr 3
Zgodnie z pkt 2 lit C tiret 1 „Informacja ogólna o Zamawiającym”, SZCZEGÓŁOWEGO PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA.
Pytanie Nr 4
Jakie rodzaje odpadów i ilości zostały odebrane z PSZOK w roku 2017 – prosimy o podanie kodów odpadów?
Odpowiedź na pytanie Nr 4
170904- 48,42 Mg ( w tym 4,3 Mg z mobilnej zbiórki)
Pytanie Nr 5
Prosimy o podanie jakie ilości bioodpadów zostały zebrane w 2017 i pod jakim kodem?
Odpowiedź na pytanie Nr 5
W 2017 roku zostało odebrane 11,25 Mg odpadów ulegających biodegradacji – jednak zanieczyszczone tak bardzo, że zostały zakwalifikowane jako zmieszane odpady komunalne pod kodem 200301.
Pytanie Nr 6
Jakie ilości odpadów wielkogabarytowych zostały zebrane w ramach mobilnej zbiórki? Czy w ramach tej zbiórki są również zbierane odpady budowlane (poremontowe), opony i zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny?
Odpowiedź na pytanie Nr 6
W 2017 roku zebrano 4,3 Mg z mobilnej zbiórki, w tym: odpady poremontowe, opony, zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny.
Pytanie Nr 7
Prosimy o podanie liczby i rodzaju pojemników, w jakie wykonawca ma wyposażyć właścicieli nieruchomości? Czy Zamawiający dysponuje aktualnymi danymi w tym zakresie?
Odpowiedź na pytanie Nr 7
Rodzaje pojemników oraz ich liczbę i pojemność określa część 3 pkt 1 „Pojemniki i punkty odbierania odpadów komunalnych” Załącznika Nr 5 do SIWZ – SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA”. Zamawiający nie posiada aktualnych danych.
Pytanie Nr 8
Czy dysponowanie śmieciarkami 2-komorowymi oznacza obowiązek realizacji takimi śmieciarkami przedmiot zamówienia? Czy wykonawca może też wykonywać zamówienia standardowymi śmieciarkami (jednokomorowymi)? Jeżeli nie, jakie restrykcje grożą takiemu wykonawcy.
Odpowiedź na pytanie Nr 8
Zamawiający wyjaśnia , że Wykonawca jest zobowiązany posiadać co najmniej:
- 2 pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych,
- 2 pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych,
- 1 pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej.
Pytanie Nr 9
Par 8 ust 5 projektu umowy mówi, iż Zamawiający naliczy Wykonawcy i obciąży lub potrąci z wynagrodzenia karę umowną w przypadku niedotrzymania odpowiednich poziomów odzysku odpadów komunalnych biorąc pod uwagę poziomy odzysku wskazane w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych.
Bardzo prosimy o wykreślenie tej kary oraz obowiązku osiągnięcia ww poziomów, ponieważ przedmiot przetargu dotyczy obsługi tylko nieruchomości zamieszkałych, a poziomy, z których miałby być rozliczany wykonawca dotyczą całej gminy, w tym nieruchomości niezamieszkałych. W przypadku takiego zakresu umowy nie można stawiać wykonawcy wyższych wymagań, niż jest do tego zobowiązana Gmina.
Odpowiedź na pytanie Nr 8
Zamawiający wykreśla powyższy zapis z projektu umowy.
Pytanie Nr 10
W załączniku nr 5 – Szczegółowy Opis Przedmiotu Umowy, cz. II litera c znajduje się zapis zobowiązujący wykonawcę do decyzji na zbieranie odpadów. Bardzo prosimy o skonkretyzowanie czego dotyczyć ma to zezwolenie?
Odpowiedź na pytanie Nr 10
Zezwolenie na zbieranie odpadów zgodnie z art. 42 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz.U. z 2018r., poz. 992 z późn., zm.).
Pytanie Nr 11
Bardzo prosimy o informację, gdzie w SIWZ znajduje się zapis o obowiązku wykonawcy do wskazania w ofercie instalacji przetwarzania odpadów, w tym instalacji regionalnych? Wymóg ten wynika z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (art. 6d ust.4 pkt 5) cyt.: „Wójt, burmistrz lub prezydent miasta w przypadku sporządzania specyfikacji istotnych warunków zamówienia określa w niej w szczególności: (…) 5) instalacje, w szczególności regionalne instalacje do przetwarzania odpadów komunalnych, do których podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, jest obowiązany przekazać odebrane odpady – w przypadku przetargu na odbieranie odpadów od właścicieli nieruchomości lub zobowiązuje do wskazania takich instalacji
w ofercie – w przypadku przetargu na odbieranie i zagospodarowywanie tych odpadów”
Bardzo prosimy o wskazanie miejsca w ofercie, gdzie takie instalacje ma wskazać wykonawca?
Odpowiedź na pytanie Nr 11
Zgodnie z art. 6d ust. 4 pkt 5 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do wskazania instalacji, do których będą przekazywane odpady komunalne odebrane od właścicieli nieruchomości poprzez wypełnienie i dołączenie do oferty załączonego druku (zał. Nr 10).
Pytanie Nr 12
Zgodnie z art. 6d ust 4 pkt 5ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach tylko, w przypadku niewielkich ilości odbieranych odpadów odpady można przekazać podmiotowi zbierającemu odpady cyt.: „w przypadku niewielkich ilości odebranych odpadów selektywnie zbieranych niepodlegających przekazaniu do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych możliwe jest wskazanie podmiotu zbierającego te odpady”
Prosimy o wskazanie tych rodzajów odpadów, które ze względu na niewielkie ilości mogą być poddane przez wykonawcę lub inny podmiot procesowi zbierania?
Odpowiedź na pytanie Nr 12
Zamawiający nie wskazuje podmiotu zbierającego niewielkie ilości odebranych odpadów selektywnie zbieranych niepodlegających przekazaniu do Regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych.
Pytanie Nr 13
Zamawiający wymaga 2 śmieciarek z funkcją mycia i dezynfekcji pojemników- prosimy o informację, jak często należy myć i dezynfekować pojemniki przy zastosowaniu takich śmieciarek. Czy Zamawiający określa minimalną częstotliwość?
Odpowiedź na pytanie Nr 13
Zamawiający nie wymaga 2 śmieciarek z funkcją mycia i dezynfekcji pojemników (modyfikacja zapisów). Nie określa się częstotliwości - częstotliwość gwarantująca zapewnienie właściwego stanu sanitarnego pojemników.
W związku z udzielonymi wyjaśnieniami, Zamawiający pragnie poinformować, że dokonano modyfikacji Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na podstawie art. 38 ust . 4 i 4a ustawy Pzp.
Modyfikacji ulegają n/w zapisy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia:
I. W SIWZ było w pkt.:
1) pkt 5.2.3) lit. c) SIWZ
„ c) Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej :
- 1 pojazdem (typ hakowiec) do obsługi PSZOK o dopuszczalnej masie całkowitej < 12.000
kg
- 2 śmieciarkami dwukomorowymi do zbierania frakcji zmieszanej i selektywnej
- 2 śmieciarkami wyposażonymi w urządzenia myjące.
Pojazdy muszą być trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. Pojazdy winny spełniać wymagania o których mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.”
Po zmianie:
pkt 5.2.3) lit. c) SIWZ
„c) Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej :
- 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych,
- 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych,
- 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej.
Pojazdy muszą być trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. Pojazdy winny spełniać wymagania o których mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.”
II. Zamawiający modyfikuje również treść załącznika Nr 4 i 5 do SIWZ :
1) W zał. Nr 4 do SIWZ - wzór umowy - wykreśla się treść § 8 ust. 5 w brzmieniu:
„ § 8 ust. 55. Zamawiający naliczy Wykonawcy i obciąży lub potrąci z wynagrodzenia karę umowną w przypadku niedotrzymania odpowiednich poziomów odzysku odpadów komunalnych biorąc pod uwagę poziomy odzysku wskazane w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów, której wysokość odpowiada wartości kary pieniężnej nałożonej lub uzasadnionej do nałożenia na Zamawiającego przez Kujawsko-Pomorski Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w wyniku nie osiągnięcia wyżej wymienionych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych oraz poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji.”.
W związku z powyższym zmianie ulega numeracja pozostałych ustępów § 8 tj. ust. 6 na 5 ,
ust. 7 na 6.
2) W zał. Nr 5 do SIWZ - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w części III pkt 5 lit b.
tiret pierwszy było:
- dysponować co najmniej 1 pojazdem (typ hakowiec) do obsługi PSZOK o dopuszczalnej masie całkowitej < 12.000 kg, co najmniej 2 śmieciarkami dwukomorowymi do zbierania frakcji zmieszanej i selektywnej, a także co najmniej 2 śmieciarkami wyposażonymi w urządzenia myjące.
Po zmianie:
- dysponować co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej.
Zamawiający dołącza druk pn. „Wykaz instalacji, do których będą przekazywane odpady komunalne odebrane od właścicieli nieruchomości” jako zał. Nr 10 do SIWZ celem wypełnienia i dołączenia do oferty przez Wykonawcę.
W pozostałym zakresie Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia pozostaje bez zmian.
Zamawiający nie przedłuża terminu składania ofert.
W związku z powyższym zmianie ulega również ogłoszenie o zamówieniu w zakresie sekcji III.1.3). dot. zdolności technicznej lub zawodowej. Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia opublikowano w BZP pod numerem 500271142-N-2018 dnia 13.11.2018r.
Zał. Nr 10 - Wykaz instalacji, do których będą przekazywane odpady komunalne odebrane od właścicieli nieruchomości.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: burmistrz Krzysztof Chodubskidata wytworzenia informacji: 2018-11-13
- opublikował: Damian Grubichdata dodania: 2018-11-13 15:32
- załącznik 10 do SIWZ (DOCX)8.96kBWAŻNE!
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: burmistrz Krzysztof Chodubskidata wytworzenia informacji: 2018-11-13
- opublikował: Damian Grubichdata dodania: 2018-11-13 15:33
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Ogłoszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU
Numer: 645449-N-2018
Data: 07/11/2018
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Miasto i Gmina Radzyń Chełmiński, Krajowy numer identyfikacyjny 87111865500000, ul. pl. Towarzystwa Jaszczurczego 9, 87-220 Radzyń Chełmiński, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 56 6886087, 6886001, e-mail przetargi@radzynchelminski.eu, faks 566 886 087.
Adres strony internetowej (url): bip.radzynchelminski.pl
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji: IV.
Punkt: 6.2)
W ogłoszeniu jest: Data: 2018-11-15, godzina: 09:15, Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): Nie Wskazać powody: Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu > język polski
W ogłoszeniu powinno być: Data: 2018-11-19, godzina: 09:00, Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): Nie Wskazać powody: Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu > język polski
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: burmistrz Krzysztof Chodubskidata wytworzenia informacji: 2018-11-14
- opublikował: Damian Grubichdata dodania: 2018-11-14 11:49
Do wszystkich Wykonawców
Dotyczy: Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na usługi „Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu miasta i gminy Radzyń Chełmiński” /nr sprawy KD.271.13.2018/.
INFORMACJA O ZAPYTANIU DO SIWZ WRAZ Z WYJAŚNIENIEM ORAZ O MODYFIKACJI SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA.
Kierownik Zamawiającego działając w oparciu o art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm.) informuje, że w dniu 14 listopada br. wpłynęły do Zamawiającego następujące zapytania od Wykonawcy, co do treści SIWZ:
Pytanie Nr 1
Zgodnie z przesłanymi odpowiedziami wykonawca ma uzyskać zezwolenie na zbieranie odpadów, na teren pod PSZOK, który jest własnością (w dyspozycji) gminy Radzyń Chełmiński.
W związku z wejściem w życie ustawy o zmianie ustawy o odpadach i niektórych innych ustaw z dniem 5 września 2018 zmieniającej procedurę uzyskiwania zezwoleń na zbieranie odpadów, wnioskujemy o umowną zmianę podmiotu zbierającego odpady w PSZOK z wykonawcy na Gminę Radzyń Chełmiński. Zmiany ustawowe znacząco przedłużają procedurę uzyskiwanie ww. zezwoleń (wpłata zabezpieczeń, operat przeciwpożarowy, monitoring wizyjny on-line, zgoda WIOŚ), przez co mało prawdopodobne, a nawet niemożliwe jest uzyskanie ww. zezwolenia w terminie do 01.01.2019 r.
Natomiast zgodnie z ustawą prowadzenie PSZOK przez Gminę nie wymaga zezwolenia na zbieranie odpadów, dlatego wnioskujemy, aby to gmina była podmiotem zbierającym odpady na PSZOK, a do obowiązków wykonawcy należy obsługa PSZOK w zakresie wywozu kontenerów i obsługi mieszkańców na PSZOK.
Odpowiedź na pytanie Nr 1
Zamawiający wyjaśnia , że zapis w części II pkt 1 lit. c załącznika Nr 5 do SIWZ nie dotyczy zbierania odpadów na terenie PSZOK.
W związku z powyższym modyfikuje się udzieloną dnia 13.11.2018r. odpowiedź na pytanie Nr 1 do SIWZ złożone przez wykonawcę tj. „Czy w ramach PSZOK do obowiązków wykonawcy należy uzyskanie decyzji na zbieranie? Czy na ten teren była wydana już decyzja na zbieranie, jeżeli tak, prosimy o przesłanie.”
Odpowiedź udzielona 13.11.2018: TAK. Wykonawca zobowiązany jest uzyskać zezwolenie. Decyzja nie była wydana.
Odpowiedź po zmianie: Nie. Wykonawca nie jest zobowiązany do uzyskania zezwolenia na zbieranie odpadów na terenie PSZOK.
W związku z udzieloną odpowiedzią, Zamawiający pragnie poinformować, że dokonano modyfikacji Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na podstawie art. 38 ust . 4 i 4a ustawy Pzp.
Modyfikacji ulegają n/w zapisy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia:
W SIWZ było:
1) pkt 10. ppkt 18. „ … NIE OTWIERAĆ PRZED 15.11.2018 R. GODZ. 09:15.”
Po zmianie:
pkt 10. ppkt 18. „ … NIE OTWIERAĆ PRZED 19.11.2018 R. GODZ. 09:15.”
2) pkt 11. ppkt 1. „Ofertę należy złożyć w siedzibie zamawiającego /87-220 Radzyń Chełmiński, ul. Plac Towarzystwa Jaszczurczego 9/ w sekretariacie pok. Nr 1 do 15.11.2018r. do godziny 09:00.
Po zmianie:
pkt 11. ppkt 1. „Ofertę należy złożyć w siedzibie zamawiającego /87-220 Radzyń Chełmiński, ul. Plac Towarzystwa Jaszczurczego 9/ w sekretariacie pok. Nr 1 do 19.11.2018r. do godziny 09:00.”
W pozostałym zakresie Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia pozostaje bez zmian.
Zamawiający jednocześnie przedłuża terminu składania ofert. Ofertę należy złożyć do 19.11.2018r. do godziny 09:00.”
W związku z powyższym zmianie ulega również ogłoszenie o zamówieniu w zakresie sekcji IV.6.2). dot. terminu składania ofert. Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia opublikowano w BZP pod numerem 500271688-N-2018 dnia 14.11.2018r.
Metryka
- opublikował: Damian Grubichdata dodania: 2018-11-14 11:59
Dot. postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na:
„Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu miasta i gminy Radzyń Chełmiński”
Na podstawie art. 86 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 z późn. zm.) Zamawiający informuje, że:
- Otwarcie ofert odbyło się dnia 19.11.2018 r. godz. 09:15 w siedzibie zamawiającego :
87-220 Radzyń Chełmiński, ul. Plac Towarzystwa Jaszczurczego 9, pok. Nr 1; - kwota, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi: 710.000,00zł.
- oferty w terminie złożyli następujący Wykonawcy:
Nr oferty |
Nazwa i adres wykonawcy |
CENA Â (brutto z podatkiem VAT) |
Czas realizacji zgÅoszonej reklamacji |
1 |
WrocÅawskie PrzedsiÄbiorstwo Oczyszczania ALBA S.A. ul. SzczeciÅska 5, 54-517 WrocÅaw /woj. dolnoÅlÄ skie/ |
799.999,20 zÅ |
24 godz. |
2 |
PrzedsiÄbiorstwo UsÅug Miejskich âPUMâ Sp. z o.o. ul. Cegielniana 4, 86-300 GrudziÄ dz /woj. kujawsko- pomorskie/ |
798.336,00 zÅ |
24 godz. |
3 |
MWM Logistic Sp. z o.o. ul. DziaÅyÅskich 10c, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie /woj. warmiÅsko-mazurskie/ |
780.000,06 zÅ |
24 godz. |
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: burmistrz Krzysztof Chodubskidata wytworzenia informacji: 2018-11-19
- opublikował: Damian Grubichdata dodania: 2018-11-19 12:15
- załacznik do informacji (DOCX)15.68kB
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: burmistrz Krzysztof Chodubskidata wytworzenia informacji: 2018-11-19
- opublikował: Damian Grubichdata dodania: 2018-11-19 12:17
Zgodnie z art. 92 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2017 r., poz. 1579 ze zm.) Zamawiający informuje o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na usługi „Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu miasta i gminy Radzyń Chełmiński”.
Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający podał kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w wysokości : 710.000,00zł.
W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego wpłynęły 3 oferty. Cena najkorzystniejszej oferty (oferty, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny i czasu realizacji zgłoszonej reklamacji) przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Zgodnie z dyspozycją art. 93 ust 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego unieważnia się, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najkorzystniejszą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.
W chwili obecnej nie jest możliwe zwiększyć kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia do ceny oferty najkorzystniejszej.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: burmistrz Krzysztof Chodubskidata wytworzenia informacji: 2018-11-19
- opublikował: Damian Grubichdata dodania: 2018-11-19 13:34