OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU NA ROBOT BUDOWLANE
Nazwa zamówienia:
„Budowa trybun, chodników i parkingu przy pełnowymiarowym boisku do piłki nożnej w Radzyniu Chełmińskim”. (nr sprawy BPK – 341-2/10)
- Nazwa i adres zamawiającego:
GMINA MIASTO I GMINA RADZYŃ CHEŁMIŃSKI
w imieniu których postępowanie prowadzi Burmistrz Miasta i Gminy Krzysztof Chodubski
ul. Plac Towarzystwa Jaszczurczego 9
87-220 Radzyń Chełmiński
Tel. (56) 688 60 01, Fax (56) 688 60 87
NIP 876-23-08-769 REGON 000527486
e-mail: sekretariat@radzynchelminski lub budownictwo@radzynchelminski.eu
adres strony internetowej: http://bip.radzynchelminski.pl/
- Określenie trybu zamówienia
Przetarg nieograniczony o wartości mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych.
- Sposób uzyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia /SIWZ/
SIWZ można uzyskać w siedzibie zamawiającego, pocztą, faksem lub drogą elektroniczną na podstawie wniosku o jej przekazanie lub pobrać ze strony zamawiającego /wskazana w pkt.1/ - link zamówienia publiczne, SIWZ jest bezpłatna.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości zamówienia:
Kody CPV:
45212200-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych,
45223300-9 - Roboty budowlane w zakresie parkingów,
45233222-1 - Roboty w zakresie chodników,
45232130-2 – Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody
burzowej.
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane:
„Budowa trybun, chodników i parkingu przy pełnowymiarowym boisku do piłki nożnej w Radzyniu Chełmińskim”.
W szczególności przedmiotem zamówienia jest budowa 2 trybun stałych przy boisku do piłki nożnej wraz z utwardzeniem terenu pod trybunami oraz budowa chodników i parkingu w Radzyniu Chełmińskim przy ul. Tysiąclecia.
Zakres przedmiotu zamówienia:
- Wykonanie robót budowlanych polegajacych na budowie trybun, chodników i parkingu przy pełnowymiarowym boisku do piłki nożnej w Radzyniu Chełmińskim przy ul. Tysiąclecia.
- Zakres robót obejmuje:
a)utwardzenie terenu pod 2 trybunami z kostki betonowej o łącznej powierzchni 169,10 m2 (32,0x4,3 + 9,0x3,5m), z następującym zakresem robót: wykonanie wykopów - 67,64m3; podsypka piaskowa gr. 30cm.- 50,73m3; obrzeża betonowe 8x30x100cm - 97,60m; podbudowa z chudego betonu B10 gr. 10cm – 16,91m3; nawierzchnia z kostki betonowej szarej gr. 8cm. (cegła) na podsypce cementowo-piaskowej 1:4 o grubości 5cm.
b)budowa 2 trybun stałych z konstrukcji stalowej cynkowanej ogniowo(cynkowana cała konstrukcja), podesty z blachy ryflowanej aluminiowej, trybuny czterorzędowe z 284 siedziskami z oparciem, kolor siedzisk: niebieski - 218 szt., kolor czerwony – 66 szt. Siedziska o wymiarach: wysokość oparcia – 36 cm, szerokość – 41 cm, głębokość – 37 cm. Zastosowano gotowe systemy trybun stacjonarnych dostępnych w handlu, ustawianych na utwardzonej powierzchni z kostki betonowej, długość trybun: 9,0m i 31,0m. Pod siedziskami oraz na klatkach schodowych zastosować pionowe, ocynkowane blachy uniemożliwiające wpadanie elementów pod trybuny; na trybunach zastosować bariery boczne i tylne, stalowe, cynkowane ogniowo. Ramy konstrukcji należy wyposażyć w regulowane stopki umożliwiające kompensacje ewentualnych nierówności terenu do 10cm.
c)budowa parkingu na 14 miejsc postojowych dla samochodów osobowych o wymiarach 2,6x5,0m, oraz 2 miejsca postojowe dla autobusów o wymiarach 15,0x4,0m w następującym zakresie robót: podkład z ubitej podsypki piaskowa Id=0,7 o grubości 30cm – 315,0m3, obrzeża betonowe 8x30x100cm – 110,0m, podbudowa z chudego betonu B10 gr. 12cm – 126,0m3, nawierzchnia z kostki brukowej betonowej („cegła”) , na podsypce cementowo- piaskowej 1:4 o grubości 5 cm, - powierzchnia 1050,0m2 , kostka o grubości 8cm, kolor szary, oznaczenie miejsc postojowych kostką grafitową gr. 8cm.
d)kanalizacji deszczowej parkingu z następującym zakresem robót: wykopy-43,132m3; podsypka piaskowa gr. 15cm(32,5x(1,0x0,15) = 4,875m3; kanały z rur PVC- 32,5m; podłoża z betonu – 0,399m3; studnie rewizyjne w tym separator olejowy - 4 szt; zasypanie wykopów – 23,582m3.
e)budowa chodników z następującym zakresem robót: wykopy – 276,5m3; podkład z ubitej podsypki piaskowej Id-0,7 o gr. 30cm- 207,38m3; obrzeża betonowe 8x30x100cm – 692,0m; podbudowa z chudego betonu B10 gr. 10cm – 69,125m3; nawierzchnia z kostki betonowej szarej gr. 8cm na podsypce cementowo - piaskowej o grubości 5cm - pow. całkowita 691,25m2.
f)ziemia z wykopów – nie występuje konieczność wywozu.
g)zamawiający udostępni przykładowy rysunek trybun.
h)obsługa geodezyjna – zapewnia Zamawiający.
- Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia zawiera projekt budowlany i przedmiar robót.
- Zamawiający nie przewiduje zorganizowania spotkania z potencjalnymi Wykonawcami. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu budowy i jego otoczenia (różne poziomy terenu), a także zdobył na własną odpowiedzialność i ryzyko wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia.
- Wymagany okres gwarancji na roboty budowlano-instalacyjne to 60 miesięcy, natomiast na wyroby i urządzenia to minimum 24 miesiące licząc od dnia protokólarnego odbioru przedmiotu zamówienia, a jeśli gwarancja producenta przewiduje dłuższy okres gwarancji to na ten czas.
- Urządzenia i wyroby stanowiące przedmiot zamówienia muszą posiadać aprobatę techniczną lub deklarację zgodności i posiadać znak CE.
- Wykonawca sporządzi harmonogram rzeczowo – finansowy realizacji przedmiotu umowy, na podstawie przedmiaru robót, który będzie załącznikiem do umowy i dostarczy go do Zamawiającego najpóźniej w dniu podpisania umowy.
- Jeżeli na skutek wystąpienia problemów leżących po stronie Wykonawcy, w tym niezawinionych przez Wykonawcę, realizacja poszczególnych prac, przedmiotu zamówienia miałaby ulec przesunięciu w stosunku do terminów ustalonych w harmonogramie rzeczowo-finansowym realizacji przedmiotu umowy, to Wykonawca zobowiązany jest powiadomić o tym Zamawiającego z odpowiednim, tj. nie krótszym niż 5 dni, wyprzedzeniem w celu ustalenia przez strony zmian w harmonogramie, z zastrzeżeniem treści zdania następnego. Wszelkie propozycje wprowadzenia przez Wykonawcę zmian w harmonogramie rzeczowo-finansowym muszą być należycie uzasadnione i zaakceptowane przez Zamawiającego, ale nie będą one wpływać w żadnym zakresie na zwiększenie wynagrodzenia należnego Wykonawcy ani na zmianę terminu realizacji przedmiotu zamówienia, chyba że zmiana terminu wynikać będzie z działania siły wyższej.
Warunki i zasady realizacji zamówienia:
Zamówienie będzie realizowane na zasadach i warunkach określonych w SIWZ, w tym w załącznikach do SIWZ, a zwłaszcza zawartych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia i projekcie umowy.
- Możliwość składania ofert częściowych
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
- Możliwość składania ofert wariantowych
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
- Termin wykonania zamówienia
do 30 czerwca 2010 r.
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków oraz dokumenty i oświadczenia jakie należy przedstawić:
O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się osoby (wykonawcy), które/rzy spełniają warunki, określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, dotyczące:
- posiadania uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
- posiadania wiedzy i doświadczenia;
W celu potwierdzenia faktu posiadania wiedzy i doświadczenia, Wykonawcy winni udokumentować fakt realizacji przynajmniej jednej robot budowlanej (roboty brukarskie) odpowiadające swym rodzajem przedmiotowi zamówienia o wartości nie mniejszej niż 300 000 zł. Wykonawcy wini wykazać w/w roboty w wykazie robót stanowiącym załącznik do SIWZ oraz przedstawić dokument potwierdzające, iż zostały one wykonane należycie /np. w formie listów referencyjnych/.
- dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
Wykonawcy winni udokumentować, że dysponują osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadającymi odpowiednie uprawnienia budowlane oraz posiadają niezbędne narzędzia i urządzenia techniczne do realizacji przedmiotu zamówienia.
- sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Wykonawcy winni przedłożyć polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Ocena spełniania warunków w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: „spełnia”/”nie spełnia” poszczególnych warunków w oparciu o złożone dokumenty.
Wykonawca nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. z późn. zm
Ponadto nie dopuszcza się składania ofert, które nie będą zawierały dokumentów wskazanych w pkt. 6 SIWZ, tj.:
6.1 Aktualny /wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert/ odpis właściwego rejestru (osoba fizyczna – aktualny odpis zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej) w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.
6.2 Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składowania ofert.
6.3 Aktualne zaświadczenie właściwego Oddziału ZUS lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące
przed upływem terminu składania ofert.
6.4 Oświadczenie wykonawcy potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. z późn. zm. stanowiące załącznik nr 2 do SIWZ.
6.5 Oświadczenie wykonawcy o braku podstawy wykluczenia na mocy art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. z późn. zm.
6.6 Wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania, spełniania warunków wiedzy i doświadczenia wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, ze roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 5.
6.7. Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 6.
6.8 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia oraz osób odpowiedzialnych za kierowanie robotami wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi
osobami wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 7.
6.9 Oświadczenie Wykonawcy, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 8.
6.10 Opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Pozostałe dokumenty:
6.11 Kosztorys ofertowy.
6.12 Dowód wpłaty wadium lub poświadczona kopia wpłaty wadium w innej formie.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu dyspozycji niezbędnych zasobów na okres
korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
W przypadku, gdy wykonawca, wykazując spełnienie warunku udziału w postępowaniu o którym mowa w pkt. 6.4 niniejszej specyfikacji, polega na zasobach innych podmiotów, zobowiązany jest wykazać, że w stosunku do tych podmiotów brak jest podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, poprzez założenie razem z ofertą dokumentów wymienionych w punktach: 6.1, 6.2, 6.3. i 6.5.
Wykonawca w formularzu ofertowym określa czy i w jakim zakresie powierzy wykonanie części zamówienia Podwykonawcy.
- Informacja na temat wadium Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 6.300,00 zł (słownie: sześć tysięcy trzysta zł 00/100).
- Forma wniesienia wadium
Wadium może być wniesione w:
pieniądzu,
poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
- gwarancjach bankowych,
- gwarancjach ubezpieczeniowych,
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt. 2
ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275).
- Termin i miejsce wniesienia wadium
W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego wadium Bank Spółdzielczy Łasin o/Radzyń Chełmiński Nr 77950000080000081120000006 najpóźniej do dnia 15 marca 2010 r. do godz. 10.00. Wadium musi znaleźć się na koncie Zamawiającego w tym terminie. Kserokopię dowodu wpłaty (polecenie przelewu) należy dołączyć do oferty.
W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach określonych, oryginał lub kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty.
Uwaga: Wadium musi być zabezpieczone na okres 30 dni, licząc od daty składania ofert – termin związania ofertą. Oferta zabezpieczona na okres krótszy niż wymagany zostanie odrzucona.
Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie oraz wymaganej wysokości i formie skutkuje wykluczeniem oferenta z postępowania.
Złożone poręczenie lub gwarancja muszą zawierać w swojej treści zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 5 ustawy.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
- odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy,
- nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
- Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
Zwrot wadium
- Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem ust. 4a.
- Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, zamawiając zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
- Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
- Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
- Kryteria oceny ofert i ich znaczenie
Cena brutto stanowi 100% wartości kryterium. Wartości punktowe ofert zostanę przeliczone zgodnie z algorytmem podanym w punkcie 13 SIWZ.
- Miejsce i termin składania ofert
Ofertę należy złożyć w siedzibie zamawiającego (87-220 Radzyń Chełmiński, ul. Plac Towarzystwa Jaszczurczego 9), w pok. Nr 1 do dnia 15_marca 2010 r. do godz. 10.00. Otwarcie ofert nastąpi tego samego dnia o godz. 10.30 w siedzibie zamawiającego – pok. Nr 1 /parter/. Oferty złożone po wyznaczonym terminie zostaną odesłane wykonawcom bez ich otwierania.
- Termin związania ofertą
30 dni od terminu składania ofert.
- Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. z późn. zmianami.
- Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej oraz nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.
- Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
- Szczegółowe informacje można uzyskać od pn. do pt. w godz. 7.15-15.15 pod nr 56 688 60 01 wew. 33 – Pan Andrzej Faltynowski oraz pod nr wew. 40 – Pan Piotr Kozłowski.
Ogłoszenie ukazało się na stronach Urzedu Zamówień Publicznych pod numerem 43041-2010. Data zamieszczenia: 26.02.2010 r.
autor lub odpowiedzialny za treść: Piotr Kozłowski
data wytworzenia: 2010-02-26
opublikował: Damian Grubich
data publikacji: 2010-02-26 17:01