Postanowienie
Radzyń Chełmiński, dnia 09.09.2015r
BPK.6220.3.2015.AK
POSTANOWIENIE
Na podstawie art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego(Dz. U. 2013 r., poz. 267 ze zm.), art. 64 ust. 1 pkt 1, a także ust. 3 i 4 oraz art. 66 i art. 68 ustawy z dnia3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko(Dz. U. z 2013, poz. 1235 ze zm.), a także § 3 ust. 1 pkt 6 lit. a) oraz b) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213, poz. 1397 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku złożonego przez Pana Marcina Bagińskiego reprezentującego firmę Windspace Sp z o. o., ul. Jana Pawła 27, 00-679 Warszawa
po otrzymaniu opinii :
1.Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy wyrażonej w postanowieniu z dnia z dnia 20 sierpnia 2015 r., znak: WOO.4240.473.2015.JM
2. Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Grudziądzu wyrażonej w opinii z dnia 27 sierpnia 2015 roku , znak N.NZ-423/13/15
postanawiam
nałożyć na Inwestora obowiązek przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia pn. „Budowa pojedynczej elektrowni wiatrowej o mocy do 900 kW zlokalizowanej w pobliżu miejscowości Radzyń Wieś, gmina Radzyń Chełmiński, powiat grudziądzki, województwo kujawsko-pomorskie”. Przedmiotowa instalacja będzie zlokalizowana na działkach nr 2/2, 2/3,12 obręb geodezyjny Radzyń Wybudowanie. Turbina wiatrowa zlokalizowana będzie na działce 2/3 – obręb geodezyjny Radzyń Wybudowanie.
Strefa oddziaływania obejmuje również następujące działki sąsiednie 1, 3, 235/1, 231/1 – obręb geodezyjny Radzyń Wybudowanie oraz 16/10, 30 obręb geodezyjny Janowo w gminie Chełmiński.
Ustalam zakres raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, zgodnie
z art. 66 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko( Dz. U. z 2013, poz. 1235 ze zm).
Zakres raportu powinien obejmować:
- opis analizowanych wariantów, w tym analizę wariantu lokalizacyjnego zwiększającego odległość zamierzenia od najbliższej zabudowy mieszkaniowej;
- parametry planowanej elektrowni wiatrowej z podaniem minimalnej wysokości
na jakiej zostanie zamontowana gondola; - analizę akustyczną przeprowadzoną w rejonie pobliskiej zabudowy chronionej akustycznie, dla pory dnia i nocy z uwzględnieniem wszystkich źródeł hałasu, z podaniem danych wejściowych i obliczeń w formie tabelarycznej i graficznej oraz rozwiązań chroniących środowisko wraz z informacją, czy w skład przedmiotowego zamierzenia będzie wchodzić wyłącznie fabrycznie nowa turbina. Analiza akustyczna, z uwagi na ograniczenia normy ISO 9613-2, powinna zostać wykonana przy współczynniku gruntu G=0;
- opis aktualnego stanu klimatu akustycznego;
- skumulowane oddziaływania inwestycji na klimat akustyczny z uwzględnieniem istniejących, projektowanych i planowanych przedsięwzięć w sąsiedztwie przedmiotowego obszaru;
- informację od właściwego miejscowo organu odnośnie najbliżej zlokalizowanych turbin wiatrowych, zarówno istniejących, jak i projektowanych;
- przedstawienie zagospodarowania terenów sąsiednich oraz odległości od najbliższej zabudowy mieszkaniowej, z zaznaczeniem na mapie;
- opinię właściwego miejscowo organu w sprawie identyfikacji obszarów chronionych
przed hałasem. Na podstawie art. 115 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013, poz. 1232 ze zm.), ze względu na brak miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, należy dokonać oceny, czy tereny położone w strefie oddziaływania należą do rodzajów terenów, o których mowa w art. 113 ust. 2 pkt 1 tej ustawy; - charakterystykę możliwych konfliktów społecznych oraz przedstawienie wpływu zamierzenia na komfort życia oraz zdrowie lokalnych społeczności;
- szczegółowy opis sposobów magazynowania poszczególnych rodzajów odpadów,
w szczególności odpadów niebezpiecznych oraz podanie szacowanych ich ilościi rodzajów (wg katalogu) oraz przedstawienie dalszego postępowania z nimi, z uwzględnieniem ich transportu, odzysku lub unieszkodliwiania, na etapie realizacjii eksploatacji inwestycji; - opis środowiska przyrodniczego terenu zamierzenia i obszarów w jego sąsiedztwie;
- charakterystykę i rozmieszczenie (załącznik graficzny - mapa) siedlisk przyrodniczych wykorzystywanych przez ptaki (miejsca lęgowe, żerowiska, noclegowiska, zimowiska itp.), występujących na terenie przedsięwzięcia oraz w jego sąsiedztwie;
- dane pochodzące z rocznego przedrealizacyjnego monitoringu ornitologicznego. Raport
z monitoringu powinien zawierać ilościową charakterystykę wykorzystywania przedmiotowego obszaru przez ptaki, w poszczególnych sezonach fenologicznych oraz prognozę oddziaływania elektrowni wiatrowej na populacje ptaków, w tym szczególnie oszacowanie prawdopodobieństwa wystąpienia i rozmiarów ewentualnych kolizji ptaków z turbiną oraz przewidywany spadek zagęszczeń dowolnego gatunku, w wyniku odstraszającego działania zamierzenia. Podstawowe parametry oceniane w trakcie badań obejmować powinny:- skład gatunkowy i liczebności awifauny w cyklu rocznym;
- liczebność gatunków kluczowych;
- zagęszczenie, tj. liczebność na jednostkę powierzchni (km transektu lub km2) wszystkich gatunków ptaków w głównych okresach roku;
- oszacowanie śmiertelności ptaków, w wyniku kolizji z turbinami wiatrowymi funkcjonującymi w promieniu 500 m od planowanej inwestycji;
- ocenę skuteczności zastosowania metod minimalizacji zagrożenia kolizjami ptaków
z ww. istniejącymi elektrowniami; - natężenie i sposób wykorzystywania przestrzeni powietrznej w rejonie planowanej elektrowni wiatrowej przez ptaki, w szczególności:
- drapieżniki i inne gatunki o dużych rozmiarach ciała,
- migranty dalekodystansowe,
- ptaki tworzące lokalne koncentracje żerowiskowe i noclegowiskowe;
Badania powinny obejmować kontrole na przynajmniej jednym kwadracie MPPL,
na transektach w okresie całego roku oraz na punktach obserwacyjnych (co najmniej
w okresie migracji wiosennej i jesiennej). Niezbędne jest przeprowadzenie minimum
czterech kontroli nocnych ukierunkowanych na wykrycie sów i innych gatunków ptaków, mogących występować na terenie inwestycji;
- informacje dotyczące wykorzystywania przedmiotowego terenu przez nietoperze. Raport
z rocznego monitoringu chiropterologicznego powinien zawierać prognozę oddziaływania elektrowni na nietoperze opartą o dane pochodzące z inwentaryzacji terenowej, obejmującej cały sezon aktywności nietoperzy. Podstawowe parametry oceniane w trakcie badań obejmować powinny:- skład gatunkowy i liczebność nietoperzy występujących na analizowanym obszarze
oraz w jego sąsiedztwie (nasłuchami należy objąć zarówno obszar planowanej inwestycji jak i fragmenty wybranych siedlisk) w strefie do ok. 1 km od granic
tego obszaru, które w ocenie chiropterologa mogą mieć szczególne znaczenie
dla nietoperzy, w tym wpływać na ich aktywność na obszarze inwestycji
(np. potencjalne żerowiska czy skupiska schronień); - graficzne przedstawienie wyników badań – zilustrowanie na mapach zebranych wyników dotyczących występowania nietoperzy;
- indeksy aktywności nietoperzy dla wyznaczonych punktów i funkcjonalnych odcinków transektów oraz ich analizę;
- ocenę potencjalnego wpływu na nietoperze etapów budowy, funkcjonowania
i likwidacji inwestycji;
- skład gatunkowy i liczebność nietoperzy występujących na analizowanym obszarze
- opis szaty roślinnej terenu zamierzenia, biorąc pod uwagę obszar zajęty przez stopę elektrowni, drogi dojazdowe, place manewrowe itd;
- analizę skumulowanych oddziaływań ww. inwestycji z istniejącymi, projektowanymi i planowanymi przedsięwzięciami w sąsiedztwie przedmiotowego obszaru, biorącpod uwagę również napowietrzne linie elektroenergetyczne. Zakres przestrzenny lokalizacji, których oddziaływanie należy uwzględnić powinien być dostosowany do ekologii lokalnie występujących gatunków zwierząt, np. w przypadku dużych ptaków lęgowych oraz koncentracji żerowiskowych ptaków wędrownych (gęsi, żurawie), w ocenach skumulowanych należy uwzględnić wszystkie inne farmy w promieniu odpowiednio5 oraz 20 km;
- planowane działania minimalizujące i kompensujące negatywne oddziaływanie inwestycji na środowisko, w tym na: ptaki i nietoperze;
- dokładny harmonogram prac (tj. terminy realizacji poszczególnych elementów inwestycji oraz prowadzenia badań faunistycznych i botanicznych);
- analizę oddziaływania zamierzenia inwestycyjnego na krajobraz;
- analizę oddziaływań przedsięwzięcia związanych ze zmianami klimatu (mitygacja
i adaptacja do zmian klimatu), na wszystkich etapach procesu inwestycyjnego
UZASADNIENIE
W dniu 03.08.2015r. do tutejszego urzędu wpłynął wniosek inwestora Windspace Sp z o. o., ul. Jana Pawła 27, 00-679 Warszawa reprezentowanego przez pełnomocnika: Pana Marcina Bagińskiegoo wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn. „Budowa pojedynczej elektrowni wiatrowej o mocy do 900 kW zlokalizowanej w pobliżu miejscowości Radzyń Wieś, gmina Radzyń Chełmiński, powiat grudziądzki, województwo kujawsko-pomorskie. Przedmiotowa instalacja będzie zlokalizowana na działkach nr 2/2, 2/3,12 obręb geodezyjny Radzyń Wybudowanie. Na etapie eksploatacji przedsięwzięcie może oddziaływać na następujące działki sąsiednie 1,3,235/1,231/1 – obręb geodezyjny Radzyń Wybudowanie oraz 16/10, 30 obręb geodezyjny Janowo w gminie Radzyń Chełmiński. Turbina wiatrowa zlokalizowana będzie na działce 2/3 – obręb geodezyjny Radzyń Wybudowanie.
Organ prowadzący postępowanie w dniu 05.08.2015 roku zwrócił się do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy, oraz Państwowego powiatowego Inspektora Sanitarnego w Grudziądzu z prośbą o wyrażenie opinii w sprawie obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla ww. zamierzenia inwestycyjnego.
Dla planowanego przedsięwzięcia Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy wydał postanowienie z dnia 20 sierpnia 2015 r., znak: WOO.4240.473.2015.JM, stwierdzające konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. Również Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Grudziądzu swoja opinią z dnia 27 sierpnia 2015r znak: N.NZ-423/13/15 wyraził opinię, ze dla powyższego przedsięwzięcia istnieje konieczność przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko.
Po zapoznaniu się z załączonymi do wniosku dokumentami, w tym kartą informacyjną stwierdzono, że planowana inwestycja jest przedsięwzięciem wymienionym w § 3 ust. 1 pkt 6 lit. b) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r., który brzmi: „instalacje wykorzystujące do wytwarzania energii elektrycznej energię wiatru inne niż wymienione w § 2 ust. 1 pkt 5 o całkowitej wysokości nie niższej niż 30 m”.
Zamierzenie realizowane będzie na terenie objętym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, przyjętym uchwałą nr XXIII/206/13 Rady Miejskiej Radzynia Chełmińskiego
z dnia 8 marca 2013 r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu położonego w rejonie miejscowości Radzyń Wybudowanie w gm. Radzyń Chełmiński(Dz. Urz. Woj. Kuj.-Pom. z 2013 r., poz. 1132). Działka 2/3, na której posadowiona ma być siłownia, w ww. planie znajduje się na obszarze oznaczonym symbolem 6 EW – tereny lokalizacji elektrowni wiatrowych.
W odniesieniu do uwarunkowań wymienionych w art. 63 ust. 1 ustawy z dnia
3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, tutejszy Organ przeanalizował rodzaj i charakter planowanej inwestycji oraz jej usytuowanie, zważywszy
na możliwe zagrożenia dla środowiska, jak również rodzaj i skalę możliwego oddziaływania.
W ramach przedsięwzięcia projektuje się budowę jednej turbiny wiatrowej, o mocy znamionowej wytworzonej energii do 900 kW, wysokości wieży do 76 mi średnicy wirnika do 58 m (wysokość całkowita do 105 m), wraz z infrastrukturą niezbędną do prawidłowego funkcjonowania inwestycji.
Należy zauważyć, iż w opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska
w Bydgoszczy, odległość omawianego generatora w stosunku do istniejącej zabudowy jest niewielka i wynosi około 400 m. W sąsiedztwie planowanej inwestycji występuje zabudowa zagrodowa oraz zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna. Należy zatem przedstawić wariant lokalizacyjny zwiększający położenie zamierzenia od najbliższej zabudowy mieszkaniowej, ponieważ proponowana odległość, że względu na bezpieczeństwo i zdrowie ludzi, nie jest właściwa.
Na etapie eksploatacji mogą wystąpić przekroczenia dopuszczalnych poziomów hałasu
w środowisku w rejonie najbliższych terenów podlegających ochronie akustycznej. Natężenie emitowanego przez elektrownię hałasu uzależnione jest od wielu czynników, przede wszystkim
od sposobu rozmieszczenia turbin w obrębie farmy oraz ich modelu, ukształtowania terenu, prędkości i kierunku wiatru oraz rozchodzenia się fal dźwiękowych w powietrzu. Przykładowo, wraz ze wzrostem prędkości wiatru wzrasta poziom szumu aerodynamicznego emitowanego przez siłownię. Jednocześnie jednak wzrasta natężenie szumu wiatru, który w dużym stopniu maskuje dźwięki emitowane przez turbinę. W związku z powyższym, należy przedłożyć analizę akustyczną przeprowadzoną w rejonie pobliskiej zabudowy chronionej akustycznie, dla pory dnia i nocy, z uwzględnieniem wszystkich źródeł hałasu, z podaniem danych wejściowych i obliczeń w formie tabelarycznej i graficznej oraz rozwiązań chroniących środowisko. Analiza akustyczna, z uwagi na ograniczenia normyISO 9613-2, powinna zostać wykonana przy współczynniku gruntu G=0.
Eksperci z dziedziny ochrony środowiska przed hałasem, w licznych opracowaniach, wskazują na konieczność przyjmowania dla elektrowni wiatrowych współczynnika gruntu
G na poziomie „0”.
Specyfika warunków propagacji dla omawianego typu źródeł emisji jest odmienna
niż przy źródłach „przyziemnych”. Przy fali akustycznej padającej z wysoka do punktu odbioru, położonego blisko powierzchni ziemi, absorpcja jest w znacznym stopniu ograniczona (nawet
przy gruncie porowatym).
W wyniku przeprowadzonej analizy karty informacyjnej przedsięwzięcia, map uwzględniających lokalizację siłowni wiatrowej oraz dostępnych informacji o przedmiotowym terenie stwierdza się, że planowana inwestycja na etapie budowy, a następnie eksploatacji, z uwagi na jej lokalizację może negatywnie oddziaływać na środowisko przyrodnicze.
W strefie 5 km, od przedmiotowej działki, znajdują się m.in. cieki i zbiorniki wodne, tereny leśne i zadrzewienia, będące potencjalnym siedliskiem oraz korytarzem migracji ptaków, a także elektrownie wiatrowe, co może wpływać na oddziaływanie skumulowane.
Kierując się zatem zasadą przezorności, stwierdza się, że wymagane jest sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko zawierającego roczny przedrealizacyjny monitoring ornitologiczny i chiropterologiczny.
Wspomniana wcześniej zasada, w sprawach oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia, pozwala na stwierdzenie, że w celu przeprowadzenia w sposób prawidłowy oceny oddziaływania na środowisko, a w tym kompleksowego raportu, który będzie obejmował m.in.: opis przewidywanych skutków dla środowiska, określenie przewidywanego oddziaływania na środowisko analizowanych wariantów, opis przewidywanych działań mających na celu zapobieganie, ograniczanie lub kompensację przyrodniczą negatywnych oddziaływańna środowisko, niezbędnym jest dokonanie swoistej inwentaryzacji stanu środowiska przyrodniczego, ponieważ trudno jest chronić jakieś dobro nie wiedząc, jaka jest jego wielkość, struktura, rodzaj, komponenty, itp.
Zgodnie z art. 66 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy z dnia 3 października 2008 r., obowiązkiem Inwestora jest przedstawienie opisu elementów przyrodniczych objętych zakresem przewidywanego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na środowisko, w tym elementów objętych ochroną
na podstawie cyt. ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody. Przedrealizacyjny monitoring ornitologiczny i chiropterologiczny zawiera szczegółowy obraz wykorzystywania danego terenu przez ptaki i nietoperze. Informacje zdobyte na podstawie przeprowadzonej inwentaryzacji będą niezbędne do określenia wpływu zamierzenia na środowisko.
Cennymi publikacjami przy wykonywaniu przedrealizacyjnych monitoringów
i raportu oddziaływania na środowisko są publikacje: Chylarecki i in. 2011: „Wytyczne dotyczące oceny oddziaływania elektrowni wiatrowych na ptaki. Projekt”, oraz Kepel i in. 2011: „Wytyczne dotyczące oceny oddziaływania elektrowni wiatrowych na nietoperze. Projekt” Działanie zgodnie
z ww. wskazówkami daje osobom uczestniczącym w procedurze oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko większą pewność, że wykonywane przez nie czynności zgodne są z zasadami uznanymi przez szersze grono ekspertów. Ponadto, pomaga dokonać wyboru bezpiecznej dla ptaków i nietoperzy lokalizacji inwestycji, dzięki czemu daje większą pewność, że zostanie ona uzgodniona w myśl wariantu proponowanego przez Inwestora. Zapewnia także większą porównywalność danych o występowaniu ptaków i nietoperzy, uzyskiwanych w trakcie badań terenowych prowadzonych w różnych lokalizacjach.
Wskazane jest rozważenie wpływu przedsięwzięcia na środowisko, zarówno
na etapie jego realizacji, eksploatacji, jak i likwidacji. Jednocześnie raport powinien zawierać analizę skumulowanych oddziaływań omawianej inwestycji z istniejącymi, projektowanymi
i planowanymi przedsięwzięciami, występującymi w sąsiedztwie przedmiotowego obszaru.
W celu oceny prawidłowej gospodarki odpadami, raport wymaga szczegółowego opisu sposobów magazynowania poszczególnych rodzajów odpadów, w szczególności odpadów niebezpiecznych oraz podania ich szacowanych ilości i rodzajów (wg katalogu) i opisu dalszego postępowania z nimi, z uwzględnieniem ich transportu, odzysku lub unieszkodliwiania, na etapie realizacji i eksploatacji przedmiotowej siłowni.
Na etapie oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko konieczne jest ustalenie,
czy realizacja inwestycji będzie przebiegała według wariantu optymalnego dla samego Inwestora,
jak i dla wszystkich właścicieli sąsiednich nieruchomości. Należy przeprowadzić analizę możliwych konfliktów społecznych (analiza ta winna stanowić obligatoryjny element raportu),
a także uwzględnić w jaki sposób Inwestor zamierza przeciwdziałać konfliktom społecznym
w związku z planowanym zamierzeniem.
Raport powinien zawierać analizę oddziaływań przedsięwzięcia na klimat
i jego zmiany (mitygacja – łagodzenie zmian klimatu) oraz wpływu klimatu i jego zmian
na przedsięwzięcie (adaptacja do zmian klimatu), na wszystkich etapach procesu inwestycyjnego. W związku z powyższym, w dokumentacji konieczne jest opisanie bezpośredniej emisji gazów cieplarnianych m.in. powodowanych przez przedsięwzięcie, transport towarzyszący przedsięwzięciu, a także przedstawienie działań ograniczających tą emisję. Ponadto, należy przeanalizować możliwe do zastosowania działania wpływające na łagodzenie zmian klimatu, np. zwiększanie efektywnego wykorzystania energii, w tym stosowanie energooszczędnych technik i technologii, odpowiednia organizacja transportu, ochrona zieleni znajdującej się na terenie inwestycji, dokonanie nasadzeń zieleni izolacyjnej, która wpłynie na zachowanie różnorodności biologicznej, a także działań związanych z adaptacją do zmian klimatu, np. stosowanie: procesówi materiałów oszczędzających wodę, ognioodpornych materiałów budowlanych itp.
Realizacja projektów wiatrowych może powodować: śmiertelność ptaków i nietoperzy
w wyniku kolizji z pracującą siłownią, zmniejszanie ich liczebności wskutek utraty
i fragmentacji siedlisk, zaburzenia funkcjonowania populacji oraz może negatywnie oddziaływać
na życie okolicznych mieszkańców.
Biorąc pod uwagę lokalizację, skalę oraz planowany sposób eksploatacji inwestycji,
w oparciu o art. 63 ww. ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, tut. Organ stwierdził potrzebę przeprowadzenia dla przedmiotowego przedsięwzięcia oceny oddziaływania na środowisko, tym samym sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko, a także rocznego przedrealizacyjnego monitoringu ornitologicznego i chiropterologicznego.
POUCZENIE
Od niniejszego postanowienia służy stronom zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Radzyń Chełmiński, w terminie 7 dni od daty jego doręczenia.
Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Radzyń Chełmiński
Piotr Kozłowski
Otrzymują:
1.Inwestor
2. strony w postępowaniu
Do wiadomości
1. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy;
2..Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Grudziądzu
3. Pan Sołtys wsi Radzyń Wieś ( z prośbą o wywieszenie na tablicy ogłoszeń na okres 14 dni licząc od dnia następnego od wywieszenia).
- Pan Sołtys wsi Radzyń Wybudowanie ( z prośbą o wywieszenie na tablicy ogłoszeń na okres 14 dni licząc od dnia następnego od wywieszenia).
Postanowienie umieszczono na stronie internetowej BIP Radzyń Chełmiński oraz na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Miasta i Gminy Radzyń Chełmiński.
Metryka
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2015-09-10 12:01