Zamówienia publiczne
2018/S 200-454590 - przetarg nieograniczony
Radzyń Chełmiński, dn. 29.10.2018 r.
Do wszystkich Wykonawców
Dotyczy: Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na usługi „Udzielenie długoterminowego kredytu z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Radzyń Chełmiński” /nr sprawy KD.271.12.2018/.
INFORMACJA O ZAPYTANIACH DO SIWZ WRAZ Z WYJAŚNIENIAMI ORAZ O MODYFIKACJI SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA.
Kierownik Zamawiającego działając w oparciu o art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm.) informuje, że w dniu 25, 26 i 29 października br. wpłynęły do Zamawiającego następujące zapytania od Wykonawców, co do treści SIWZ:
Pytanie Nr 1
Zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zabezpieczenie kredytu będzie stanowił weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. Uprzejmie prosimy o informację czy Skarbnik Gminy złoży kontrasygnatę na obu dokumentach tj. wekslu własnym in blanco i deklaracji wekslowej.
Odpowiedź na pytanie Nr 1
Kontrasygnata Skarbnika zostanie złożona tylko na deklaracji wekslowej.
Pytanie Nr 2
Czy w przypadku wygrania przetargu i udzielenia kredytu Zamawiający w okresie obowiązywania umowy o kredyt będzie przedstawiał sprawozdania: Rb-NDS, Rb-Z, Rb-N, Rb-27S, Rb-28S w okresach kwartalnych w sytuacji gdy nie są one publikowane na stronie BIP Kredytobiorcy.
Odpowiedź na pytanie Nr 2
TAK
Pytanie Nr 3
Prosimy o informację, czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania finansowe w bankach. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań w bankach (w tys. PLN).
Odpowiedź na pytanie Nr 3
NIE
Pytanie Nr 4
Prosimy o informację, czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania wobec ZUS lub US. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań wobec ZUS i US (w tys. PLN).
Odpowiedź na pytanie Nr 4
NIE
Pytanie Nr 5
Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich dwóch lat została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu reprezentującemu Państwa jednostkę.
Odpowiedź na pytanie Nr 5
NIE
Pytanie Nr 6
Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 18 miesięcy był prowadzony u Państwa program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych.
Odpowiedź na pytanie Nr 6
NIE
Pytanie Nr 7
Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 36 miesięcy były prowadzone wobec Państwa za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne wszczynane na wniosek banków. Odpowiedź na pytanie Nr 7
NIE
Pytanie Nr 8
Czy Zamawiający potwierdza iż zmiana WBF z dnia 21.09.2018r. jest ostatnią zmianą, jeżeli nastąpiły zmiany do wieloletniej prognozy finansowej na lata 2018-2034 po 21.09.2018r. prosimy o udostępnienie zmian.
Odpowiedź na pytanie Nr 8
TAK
Pytanie Nr 9
Czy Zamawiający potwierdza, że Uchwała Rady Miejskiej z dnia 17.10.2018r. jest ostatnią zmianą do budżetu Gminy na rok 2018, jeżeli nastąpiły zmiany do budżetu po 17.10.2018r. prosimy o udostępnienie zmian.
Odpowiedź na pytanie Nr 8
NIE – ostatnią zmianą jest Zarządzenie Nr 73/2018 z dnia 19.10.2018r., opublikowane w BIP.
Pytanie Nr 10
Czy w przypadku wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający dopuszcza następujący zapis w umowie kredytu: „Wysokość i termin spłaty kredytu/raty kredytu mogą być, w szczególnie uzasadnionym przypadku, zmienione, w drodze aneksu do umowy, na piśmienny wniosek kredytobiorcy złożony wraz z odpowiednim uzasadnieniem na 15 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia raty kapitałowej nie może wykraczać poza okres 1 roku kalendarzowego w poszczególnych latach kredytowania. Rata kapitałowa, której termin spłaty został przesunięty, wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na zasadach określonych w umowie kredytu. Jeżeli nie dopuszczają Państwo powyższego postanowienia, to prosimy o złożenie propozycji analogicznego postanowienia.
Odpowiedź na pytanie Nr 10
NIE dopuszczamy, zapis powinien być zgodny z zapisem SIWZ.
Pytanie Nr 11
Prosimy o informację dotyczącą następujących pozycji Państwa długu wg stanu planowanego na koniec bieżącego roku budżetowego:
- wartość zobowiązania ogółem, wg tytułów dłużnych (w tys. PLN):
- wartość nominalna wymagalnych zobowiązań z tyt. poręczeń i gwarancji (w tys. PLN):
- wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tyt. poręczeń i gwarancji (w tys. PLN):
- wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z budżetu państwa (w tys. PLN):
- wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z innych źródeł (w tys. PLN):
Odpowiedź na pytanie Nr 11
- wartość zobowiązania ogółem, wg tytułów dłużnych (w tys. PLN): 10.053PLN ( w tym 5 mln planowanego do zaciągnięcia kredytu)
- wartość nominalna wymagalnych zobowiązań z tyt. poręczeń i gwarancji (w tys. PLN): ---
- wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tyt. poręczeń i gwarancji (w tys. PLN): ---
- wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z budżetu państwa (w tys. PLN): ---
- wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z innych źródeł (w tys. PLN): ---
Pytanie Nr 12
Jeśli wśród podmiotów powiązanych z Państwem znajduje się szpital/leSPZOZ, prosimy o udostępnienie sprawozdań finansowych szpitali (bilans i rachunek wyników za 2017r. oraz za okres od 01.01.2018r. do 30.09.2018r.) oraz prosimy o podanie, oddzielenie dla każdego z nich, następujących informacji:
- czy szpital realizuje program naprawczy?
- czy szpital korzysta z kredytów (w tym poręczonych przez Państwa)? W przypadku gdy szpital korzysta z kredytu prosimy o podanie kwoty kredytu/kwoty poręczenia i ich okresu kredytowania/okresu poręczenia,
- czy Państwo w jakikolwiek sposób wspieracie szpital finansowo (dopłaty na kapitał lub dopłaty do działalności bieżącej/inwestycyjnej), prosimy o podanie kwoty wsparcia i okresu wsparcia.
Odpowiedź na pytanie Nr 12
Nie mamy szpitali.
Pytanie Nr 13
Prosimy o informację, czy w okresie obowiązywania ekspozycji kredytowej w banku przewidywane jest przejęcie zobowiązań powstałych w wyniku likwidacji zakładu opieki zdrowotnej przez Państwo po przeniesieniu działalności medycznej ZOZ do innego podmiotu (komercjalizacja, prywatyzacja, dzierżawa itp.). Jeśli tak, prosimy o podanie poniesionych lub ewentualnych szacowanych skutków ww. zmian dla Państwa budżetu.
Odpowiedź na pytanie Nr 13
NIE
Pytanie Nr 14
Prosimy o informację, czy przeprowadzili lub przewidują Państwo likwidację jakiegokolwiek szpitala wraz z przejęciem jego długu. Jeśli tak, to prosimy o podanie łącznej kwoty przejętego długu.
Odpowiedź na pytanie Nr 14
NIE
Pytanie Nr 15
Prosimy o informację, czy w przeszłości wystąpiły lub planowane są przejęcia z mocy prawa przez Państwo zadłużenia:
- po podmiocie, dla którego Państwo byli podmiotem założycielskim,
- na podstawie umowy z wierzycielem spółki prawa handlowego,
- stowarzyszenia,
tj. Państwo wystąpili/wstąpią na miejsce dłużnika, który został/zostanie z długu zwolniony.
Odpowiedź na pytanie Nr 15
NIE
Pytanie Nr 16
Zgodnie z opisem sposobu obliczenia ceny pkt 12.6.SIWZ, należy przyjąć że uruchomienie kredytu nastąpi w dniu 15.12.2018r. Z uwagi na to, że dzień 15.12.2018r. jest dniem wolnym zwracamy się z prośbą o wyrażenie zgody na zmianę terminu na dzień roboczy tj. 14.12.2018r., bądź wskazanie innego dnia roboczego.
Odpowiedź na pytanie Nr 16
Wskazujemy dzień 17.12.2018r.
Pytanie Nr 17
Zgodnie z opisem sposobu obliczania ceny pkt.12.6. SIWZ prosimy o doprecyzowanie spłaty kredytu w 2019r. i w 2020r.
- czy spłata kredytu nastąpi odpowiednio w dniu 31.05.2019r. i 29.05.2020r.
Odpowiedź na pytanie Nr 17
Do obliczenia kredytu w celu porównania ofert należy przyjąć odpowiednio spłaty kredytu w dniu 31.05.2019r. i w dniu 29.05.2020.
Pytanie Nr 18
Czy w przypadku wygrania przetargu i wyboru oferty Zamawiający wyraża zgodę, że stopa oprocentowania kredytu będzie ulegać zmianie w okresach miesięcznych, stawka ustalana na okres 1 miesiąca w wysokości stawki WIOBR 1M, wyliczona jaka średnia arytmetyczna ze wszystkich notowań miesiąca i mająca zastosowanie od 1-go dnia kalendarzowego następnego miesiąca + stała marża Banku.
Odpowiedź na pytanie Nr 18
Zgodnie z zał. Nr 4 do SIWZ - wzorem umowy § 3 pkt 2, 3 i 4.
Pytanie Nr 19
Czy Zamawiający wyraża zgodę na złożenie oświadczenia o poddaniu się egzekucji, zgodnie z art. 777 § 1 pkt. 5 K.p.c. do wysokości sumy pieniężnej stanowiącej 200% kwoty kapitału zabezpieczonego kredytu oraz czy Zamawiający pokryje koszty aktu notarialnego.
Odpowiedź na pytanie Nr 19
NIE
Pytanie Nr 20
Czy Zamawiający wyraża zgodę na oprocentowanie od zadłużenia przeterminowanego w wysokości i na zasadach obowiązujących u Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana. Poniżej wzorcowe zapisy umowne dotyczące kwestii oprocentowania od zadłużenia przeterminowanego:
1. Niespłacenie przez Kredytobiorcę kredytu lub raty kredytu w umownym terminie płatności lub spłacenie kredytu lub raty kredytu w niepełnej wysokości spowoduje, że w następnym dniu niespłacona kwota kredytu/raty kredytu stanie się zadłużeniem przeterminowanym.
2. Za każdy dzień utrzymywania się zadłużenia przeterminowanego pobierane będą odsetki od zadłużenia przeterminowanego w wysokości aktualnie obowiązujących maksymalnie odsetek za opóźnienie określonych w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964r. – Kodeks Cywilny, które na dzień podpisania umowy wynoszą ….. w stosunku rocznym.
Na dzień przygotowania pytań do SIWZ wskazane odsetki wynoszą 14% w stosunku rocznym.
Odpowiedź na pytanie Nr 20
NIE dopuszczamy, zapis powinien być zgodny z zapisami SIWZ –zał. Nr 4 do SIWZ.
Pytanie Nr 21
Czy w przypadku wygrania przetargu i wyboru oferty Zamawiający wyraża zgodę aby umowa kredytu została zawarta na wzorze Wykonawcy z uwzględnieniem zapisów zawartych w zał. 4 do SIWZ – ogólne warunki umowy.
Odpowiedź na pytanie Nr 21
TAK, JEŻELI BĘDZIE ZAWIERAŁA WSZYSTKIE ZAPISY PROJEKTU UMOWY STANOWIĄCEGO ZAŁĄCZNIK NR 4 DO SIWZ.
Pytanie Nr 22
Zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zarówno kapitał jak i odsetki będą płatne ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca, czy w związku z tym § 6 pkt 3. Zał. Nr 4 do SIWZ należy dostosować do zapisów zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia.
Odpowiedź na pytanie Nr 22
TAK
Pytanie Nr 23
Ponadto zwracamy się z prośbą o udostępnienie następujących dokumentów:
1. Sprawozdania: Rb-NDS, Rb-Z, Rb-N, Rb-27S, Rb-28S za 2017r.
2. Sprawozdania: Rb-NDS, Rb-Z, Rb-N, Rb-27S, Rb-28S za II kw. 2018r.
3. Sprawozdania: Rb-NDS, Rb-Z, Rb-N, Rb-27S, Rb-28S za III kw. 2018r. jeżeli są dostępne.
4. Powołanie Burmistrza Miasta i Gminy Radzyń Chełmiński.
5. Powołanie Skarbnika Gminy.
Odpowiedź na pytanie Nr 23
ad 1,2,3 - https://www.bip.radzynchelminski.pl/609,sprawozdania-rb
ad 4 - http://www.radzynchelminski.eu/www/skanburmistrz.jpg
ad 5 - http://www.radzynchelminski.eu/www/skanskarbnik.pdf
Pytanie Nr 24
Czy JST posiada zaległe zobowiązania finansowe w Bankach, zobowiązania wobec ZUS, US? Jeśli tak to proszę o podanie kwoty.
Odpowiedź na pytanie Nr 24
NIE
Pytanie Nr 25
Czy w ciągu ostatnich 18 m-cy był prowadzony w JST program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy o finansach publicznych?
Odpowiedź na pytanie Nr 25
NIE
Pytanie Nr 26
Czy w ciągu ostatnich 36 m-cy były prowadzone wobec JST za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne?
Odpowiedź na pytanie Nr 26
NIE
Pytanie Nr 27
Czy w ciągu ostatnich 2 lat zawieszone zostały organy samorządu i ustanowiono w nim zarząd komisaryczny albo został rozwiązany organ stanowiący?
Odpowiedź na pytanie Nr 27
NIE
Pytanie Nr 28
Podanie podmiotów powiązanych kapitałowo z JST (nazwa, REGON i % udziałów jakie posiada JST).
Odpowiedź na pytanie Nr 28
BRAK PODMIOTÓW POWIĄZANYCH
Pytanie Nr 29
Czy na dzień 30.06.2018R występują zobowiązania wymagalne? Jeśli tak to w jakiej wysokości i z jakiego tytułu?
Odpowiedź na pytanie Nr 29
NIE
Pytanie Nr 30
Jednocześnie prosimy o udostępnienie dokumentów powołujących Burmistrza i Skarbnika Gminy Miasto Radzyń Chełmiński.
Odpowiedź na pytanie Nr 30
Odpowiedź udzielona na pytanie 23 pkt 4 i 5.
Pytanie Nr 31
Proszę o udostępnienie Sprawozdania Rb-Z, Rb-N, Rb-27S, Rb-28S za 2017r. oraz III kw. 2018r.
Odpowiedź na pytanie Nr 31
Odpowiedź udzielona na pytanie 23 pkt 1 i 3.
W związku z udzielonymi wyjaśnieniami, Zamawiający pragnie poinformować, że dokonano modyfikacji Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na podstawie art. 38 ust . 4 i 4a ustawy Pzp.
Modyfikacji ulegają n/w zapisy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia:
I. W SIWZ było w pkt.:
1) „12. Opis sposobu obliczenia ceny
… 6. Do obliczenia kredytu w celu porównania cen ofert należy przyjąć:
- uruchomienie kredytu: dnia 15.12.2018r. w kwocie 5 000 000,00zł
- raty kapitałowe płatne:
- w roku 2019 – 25 000,00zł - do dnia 31.05.2019r.
- w roku 2020 – 25 000,00zł - do dnia 29.05.2020r. …”
Po zmianie:
„12. Opis sposobu obliczenia ceny
… 6. Do obliczenia kredytu w celu porównania cen ofert należy przyjąć:
- uruchomienie kredytu: dnia 17.12.2018r. w kwocie 5 000 000,00zł
- raty kapitałowe płatne:
- w roku 2019 – 25 000,00zł - w dniu 31.05.2019r.
- w roku 2020 – 25 000,00zł - w dniu 29.05.2020r. …”
II. Zamawiający modyfikuje również treść załącznika Nr 4 do SIWZ (wzór umowy):
We wzorze umowy było:
a) „ § 6 ust. 3. Jeżeli termin spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od
pracy lub nie będący dniem roboczym dla Banku, uważa się, że termin został dotrzymany,
jeśli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po tym terminie, z zastrzeżeniem, że odsetki
od kredytu będą naliczane do dnia poprzedzającego spłatę według stopy określonej w § 3.”
Po zmianie:
„ § 6. ust. 3. Jeżeli termin spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo
wolny od pracy, uważa się, że termin został dotrzymany, jeśli spłata nastąpiła w
ostatnim dniu roboczym danego miesiąca, z zastrzeżeniem, że odsetki od kredytu będą
naliczane do dnia poprzedzającego spłatę według stopy określonej w § 3.”
W pozostałym zakresie Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia pozostaje bez zmian.
Zamawiający nie przedłuża terminu składania ofert.
Modyfikacja SIWZ nie prowadzi do zmiany treści ogłoszenia oraz zmiany terminu składania ofert.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: burmistrz Krzysztof Chodubskidata wytworzenia informacji: 2018-10-29
- opublikował: Damian Grubichdata dodania: 2018-10-31 11:21
- zmodyfikował: Damian Grubichostatnia modyfikacja: 2018-10-31 12:12